Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Godina informaciono-tehnoloških (r)evolucija

    Oblast informacionih tehnologija, u ovoj godini će globalno ostvariti rapidan rast u pojedinačnoj, odnosno lučnoj upotrebi, a naročito u svetu preduzetništva, ocenjeno je u 14. izdanju Globalnih predviđanja konsultantske kuće Deloitte.

    Ove će godine plaćanje pametnim telefonima prvi put će dostići rast veći od 1.000 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Iako mobilni novčanik još neće zameniti tradicionalni, 2015. godina označiće zaokret prema sve većoj upotrebi pametnih telefona za plaćanje u trgovinama, procenjuje Deloitte.

    Uz to, Deloitte predviđa se da će štampane knjige i dalje dominirati u svetu izdavaštva, s udelom od 80 odsto, kao i da će 2015. biti godina u kojoj će preduzetnici prednjačiti u primeni novih tehnologija kao što su trodimenzionalni (3D) ispis, Internet stvari (eng. Internet of Things, IoT) i dronovi.

    Deloitte za 2015. godinu predviđa da će se fokus nastaviti pomerati u zonu prevlasti preduzeća u segmentu prenosivih tehnologija, trodimenzionalnog ispisa, dronova i da će Internet stvari udovoljavati sve većem broju potreba i doneti veću prodaju preduzećima nego samim potrošačima.

    Ovo su glavna obeležja i detalji iz Deloittea predviđanja trendova u tehnologiji, medijima i telekomunikacijama koji će ove godine uticati na tržište:

    Tehnologija

    Trend usvajanja tehnologije u 2015. godini usmeriće se ka poslovnom tržištu, što predstavlja zaokret u odnosu na desetogodišnje razdoblje kretanja u suprotnom smeru kad je masovno korišćenje tehnologija,  kao što su pametni telefoni s velikim ekranom i tableti, započelo među individualnim potrošačima.

    Internet stvari (Internet of things)

    U 2015. godini preduzeća će kupiti, platiti i koristiti više od 60 odsto od ukupno milijardu bežičnih uređaja za Internet stvari uprkos fokusu medija na potrošače koji se tim uređajima koriste za upravljanje regulatorima topline, rasvetom i kućnim uređajima, od veš mašina do električnih čajnika.

    Predviđa se da će hardver specifično namenjen Internetu stvari dostići vrednost od 10 milijardi dolara, ali velika priča ipak se odnosi na preduzetničke usluge koje nastaju kao rezultat korišćenja ovih naprava, a čija se vrednost procjenjuje na oko 70 milijardi dolara.

    Dronovi

    Dronovi će u 2015. godini imati višestruku namenu u industriji i telima civilne vlasti. Deloitte predviđa prodaju oko 300.000 dronova za svrhu koja nije vojne prirode), čime će se broj korišćenih jedinica popeti na više od jednog miliona. Premda će potrošači ili profesionalni potrošači kupiti većinu jedinica, veći deo stvarne vrednosti ostvariće se njihovom upotrebom u preduzećima.

    Trodimenzionalni ispis

    U svetu će 2015. godine biti prodato gotovo 220.000 trodimenzionalnih pisača u vrednosti 1,6 milijardi dolara, ali malo je verovatno da će se "svaki dom pretvoriti u tvornicu". Deloitte procenjuje da će oko 80 odsto ukupne vrednosti svih trodimenzionalnih pisača biti u rukama preduzetnika, a ne potrošača, što znači da će se stvarna revolucija zbiti na preduzetničkom tržištu. 

    Baterije za pametne telefone

    Duži vek baterije verovatno će ostati jedan od glavnih kriterijuma kojima će se potrošači rukovoditi pri izboru svog idućeg pametnog telefona. Tehnologija punjivih litijum-jonskih baterija, koja se koristi u svim pametnim telefonima, u 2015. godini doživeće tek umeren napredak do najviše pet odsto.

    Klikni i pokupi

    Broj mesta u Evropi na kojima se će se osigurati usluga naruči i pokupi (click and collect) će u 2015. godini dostići pola miliona, odnosno porašće 20 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Klikni i pokupi kupcima nudi opciju preuzimanja artikala kupljenih putem Interneta.

    Uzlet, ali ne i prevlast nanosatelita

    Do kraja 2015. godine u orbiti će biti više od 500 nanosatelita, tj. satelita mase manje od 10 kilograma. Nanosateliti su atraktivni iz više razloga: jeftiniji su od konvencionalnih satelita, lakši, jednostavnije se izrađuju i ispituju i lakše ih je lansirati. Iako su sposobni da obavljaju sve složenije zadatke, verovatno će biti tek dopuna na postojećem tržištu velikih satelita, ali ne i njihova zamena.

    Mediji i industrija zabave

    Ukupna minutaža kratkih video-klipova i drugih sadržaja kraćih od 20 minuta na Internetu neće dostići tri odsto gledanosti svih video-klipova godišnje u svetu. Prema očekivanjima Deloittea, kratkometražni sadržaji dostupni putem Interneta neće uzurpirati poziciju tradicionalnih dugometražnih televizijskih sadržaja.

    Oni jesu budućnost, ali ne budućnost zabave putem ekrana, a Deloitte ne predviđa da će ikada prerasti u dominantan format videa, mereno bilo po trajanju gledanosti u satima, bilo po ostvarenim prihodima.

    Generacija Y

    Milenijum generacija iz Severne Amerike će sa 750 američkih dolara po osobi biti vodeći potrošači i tradicionalnog i digitalnog sadržaja. Na šta troši ova generacija? To su plaćena televizija, muzika, kompjuterske igrice, knjige, prenosi sportskih susreta uživo, reprodukcija video sadržaja putem mreže, pa čak i štampane novine.

    Štampane knjige

    Prihodi od prodaje štampanih knjiga petostruko će premašiti prihode od prodaje elektronskih knjiga koje nisu uspele da zamene štampane, za razliku od CD, novina i časopisa koji beleže pad prodaje. Mladi od 18 do 34 godine, privrženi su štampanoj knjizi kao i njihovi roditelji i čitaju gotovo iste količine kao i starija populacija, a spremni su i za njih da plate.

    Telekomunikacije  i beskontaktno plaćanje

    Kraj 2015. godine obeležiće prekretnicu u upotrebi mobilnih telefona za beskontaktno plaćanje pametnim mobitelima u trgovinama. Biće to prva godina u kojoj će biti stvoreni preduslovi za masovnu primenu, pri čemu će u dovoljnoj meri odgovarati potrebama finansijskih institucija, trgovaca, potrošača i prodavaca samih uređaja.

    Predviđa se da će tržište nove kupnje pametnih telefona prvi puta premašiti brojku od jedne milijarde.  U 2015. godini biće prodato 1,35 milijardi pametnih telefona.

    Masovno širenje gigabitnog Interneta produbljuje jaz u povezivosti. Globalno gledano, broj domaćinstava sa širokopojasnim Internetom porašće za oko 2 odsto na 725 miliona, dok će prosečna širokopojasna brzina u većini zemalja porasti 20 odsto. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE