Vlada i investitori: Ključ je saradnja i međusobno razumevanje

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vlada i investitori: Ključ je saradnja i međusobno razumevanje

    Prilikom osnivanja Japanskog poslovnog kluba Goran Pekez, predsednik Kluba i direktor korporativnih poslova i komunikacija u kompaniji JTI (Japan Tobacco International) izneo je stav da će ovakvo okupljanje japanskih kompanija omogućiti uspešnije poslovanje kompanija u Srbiji. U intervjuu za BIZLife Goran Pekaz se osvrnuo kako na uslove poslovanja u Srbiji, tako i na mogućnost dolaska novih, japanskih investitora.

    U kojoj meri su japanske kompanije zadovoljne poslovanjem u Srbiji i na čemu, po vašem mišljenju, treba u narednom periodu da se stavi akcenat?

    Japanski poslovni klub formiran je sa ciljem da unapredi odnose ekonomija dveju zemalja, poveže japanske kompanije koje već posluju u Srbiji, te da na osnovu zajedničkih iskustava iznedri predloge za poboljšanje uslova poslovanja sadašnjih i potencijalnih japanskih investitora.
    Glavni preduslov da Srbija bude još atraktivnija destinacija za investicije, bez obzira odakle one dolaze, jesu stabilnost i predvidivost poslovnog okruženja i zakonske regulative. Jedino na taj način kompanije mogu uspešno da planiraju, posluju i ostvaruju profit od kog mogu da plaćaju poreze i zapošljavaju ljude.

    Zato su saradnja i međusobno razumevanje između Vlade Srbije i stranih investitora ključni faktori za postizanje privlačnog poslovnog okruženja u Srbiji. Mogu da kažem da je do sada ta saradnja bila uspešna, ali i da Srbiji predstoji dug put reformi u procesu pridruživanja EU, tokom kojeg je potrebno sačuvati stabilnost i istovremeno obaviti nužne reforme. Nedavno smo sa Rasimom Ljajićem, potpredsednikom Vlade i ministrom trgovine, turizma i komunikacija, Milojem Obradovićem, predsednikom Komisije za zaštitu konkurencije i Sašom Varincem, predsednikom Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki, održali okrugli sto o reformi zaštite konkurencije u procesima javnih nabavki. Naša preporuka bila je da Srbija kroz jačanje transparentnosti i uloge dveju komisija može da unapredi efikasnost nabavki i uštedi novac, ali i da privuče strane investitore kojima je država jedan od glavnih kupaca.

    Da li sa ispunjenjem ovih preduslova očekujete nove japanske investitore u Srbiji?

    Ispunjenje ovih preduslova bez sumnje će povećati šanse za nove japanske investicije, kao i činjenica da Japanski poslovni klub omogućava umrežavanje i deljenje informacija među japanskim kompanijama, a osim toga i zastupa zajedničke stavove u dijalogu sa Vladom. Sa druge strane, verujem da je potencijalnim investitorima neprocenjivo konkretno iskustvo kompanija koje ovde već posluju. Recimo, tokom nedavne posete visoke delegacije Keidanrena, Japanske privredne komore, glavni interes je ispoljen za iskustva Panasonika i JTI-a, koji u Srbiji imaju proizvodne pogone. Verujem da će iskustva kompanija iz farmaceutskog i IT sektora, takođe, biti veoma interesantna, kao i iskustva velikih japanskih trgovinskih sistema. Kombinacija stabilnog zakonodavstva prema EU modelu i uspeh prisutnih japanskih kompanija, siguran sam, dovešće u Srbiju mnogo više japanskih investitora nego što ih ima danas.

    Da li je postojanje Japanskog poslovnog kluba praksa i u drugim zemljama gde posluju japanske kompanije i kakva su njihova iskustva iz medija?

    Japanske kompanije su u stranim zemljama prvenstveno zastupljene preko komora, uključujući i JETRO – Japansku organizaciju za spoljnu trgovinu, kada postoji dovoljan broj aktivnih kompanija. U Srbiji taj broj još nije tako veliki i odlučili smo da se udružimo u manje formalan oblik kluba, baš kao što to čine i kompanije iz nekih drugih zemalja. Nadamo se da ćemo jednog dana, kada prisustvo japanskih kompanija bude veće, razmotriti i osnivanje komore.

    Da li planirate saradnju i sa drugim poslovnim klubovima u Srbiji?

    S obzirom na to da je cilj Japanskog poslovnog kluba da omogući još uspešnije poslovanje, kao i da podstakne druge japanske investitore da dođu u Srbiju, mi smo otvoreni za saradnju sa svim komorama i klubovima. Postizanje boljeg poslovnog okruženja i rezultata poslovanja nije samo naš – već zajednički cilj. Naš prirodan i direktan partner, pored Vlade Srbije, zapravo su sve srpske komore.

    Ko sve i na koji način može da bude član Japanskog poslovnog kluba?

    Svaka japanska kompanija koja posluje u Srbiji ili domaća koja zastupa interese japanskog partnera i nastoji da doprinese ostvarenju zadataka Japanskog poslovnog kluba – a to su uspešnije poslovanje i nove investicije – dobrodošla je!

    Aktivnosti u 2015. godini 

    Klub će nastaviti sa svojim osnovnim aktivnostima, informisanjem postojećih i potencijalnih japanskih investitora, i trudiće se da bude kvalitetan sagovornik u razgovorima sa Vladom Srbije o izazovima poslovnog okruženja. Zajednički zadatak na kojem radimo jeste privlačenje investicija kroz građenje boljeg investicionog okruženja, sa fer uslovima za sve učesnike.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE