Zašto vas najčešće kritikuju: Trideset uobičajenih razloga

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto vas najčešće kritikuju: Trideset uobičajenih razloga

    Kritika je univerzalno, ali bolno iskustvo.  Može izazvati strah, bes, stid, ali i ’hraniti’ vašu nesigurnost po pitanju sposobnosti i kompetentnosti. Ipak, ponekad može doneti i pozitivne preokrete – ukoliko se založite za sebe i iskažete svoj stav; nisu sva iskustva i situacije isti, a time što postajete jači i emocionalno inteligentniji, znači da razumete različite suptilne nijanse kritikovanja i sam kontekst, tako da možete ostati sabrani i vešti u komunikaciji.

    Kritika je ponekad i način za uspostavljanje moći i kontrole na drugima, kao i za neutralizaciju konkurencije, a ovo je trideset uobičajenih razloga zašto ljudi kritikuju:

    1. Osećaju pretnju zbog vaše atraktivnosti, sposobnosti, stava, ponašanja.

    2. Zabrinuti su zbog vaše motivacije, veština, performansi i doprinosa.

    3. Osećaju da niste timski igrač ili ne želite da delite svoje radno iskustvo.

    4. Imaju izražene potrebe koje ne uspevaju da zadovolje.

    5. Imaju odlike ličnosti koja voli da bude glavna i kontroliše stvari.

    6. Misle da imaju pravo na poseban tretman i status, a pritom ne osećaju da i dobijaju to što žele.

    7. Žele da se osećate loše kako bi napredovali na svojim pozicijama i dodvorili se gazdama.

    8. Osećaju se nesigurno i previše takmičarski nastrojeno.

    9. Misli da činite da izgledaju loše pred drugima.

    10. Osećaju se kritikovano i prelaze u kontra-napad.

    11. Misle da vam istinski pomažu tako šta dele sa vama svoja iskustva i mudrosti.

    12. Imaju čvrste stavove o određenim temama, a tuđa mišljenja vide kao manje vredna.

    13. Pokušavaju da dobiju vašu pažnju i povežu se sa vama, ali im nedostaju veštine, tako da na kraju završe sa kukanjem.

    14. Testiraju granice kako bi se osećali više nezavisno.

    15. Takmiče se sa vama za položaj i status, ili im predstavljate prepreku kao cilju.

    16. Sebe vide kao eksperta kada je reč o obrazovnim temama ili iskustvu, i žele to da podele sa svima, kao i da im se svi dive.

    17. Frustrirani su ako ih ne slušate ili ne odgovarate na njihove zahteve.

    18. Pokušavaju da daju preokret situaciji – kako bi sebe istakli u najboljem svetlu ili minimizirali svoje loše ponašanje.

    19. Postavljaju ograničenja za vaše bezobzirno ponašanje.

    20. Žele da razumete kako ih vaši postupci povređuju.

    21. Nastoje da vas zastrašuju ili maltretiraju kako bi se osećali moćno.

    22. Brane svoje ponašanje tako što upiru prstom u vas, govoreći vam da ste i vi neke stvari uradili pogrešno.

    23. Nedostaju im društvene i komunikacione veštine.

    24. Žele da se osećaju poštovano i važno.

    25. Povređena osećanja prekrivaju besom.

    26. Narcisoidni su, ne mogu da podnesu da im se suprotstavljate.

    27. Imaju problem sa kojim ne žele da se suoče.

    28. Osećaju da imate prednost u odnosu na njih, ili da se ne ponašate pošteno.

    29. Imaju drugačije vrednosti i perspektive od vas.

    30. Žele da vas ponize ili da vam se osvete – verovatno zato što misle da ste moćniji u toj ’igri’.

    Kako da odgovorite na kritiku?

    Ako osoba izgleda narcisoidno, takmičarski ili nasilnički nastrojeno, postavite neku vrstu ograničenja o tome na koji način mogu da razgovaraju sa ili o vama. U javnim diskusijama, kao što su sastanci, pokušajte da odbranite svoj učinak, stanite iza svojih odluka i rada, a ispravite sve pogrešne percepcije. Izlažite svoje prave, dobre namere ili motive, i preuzmite odgovornost za ono što činite – to je dobra strategija u mnogim situacijama. Ako je onaj ko vas kritikuje ili se žali, vaše dete, partner, prijatelj, član porodice, pokažite im da brinete o njima i da iskreno želite da razumete njihove probleme i perspektive, čak i onda kada se ne slažete u mišljenju. U zavisnosti od situacije, budite u nameri da potvrdite svoju nezavisnost ili pravo na drugačije mišljenje: ’Hajde da se složimo da se ne slažemo’. Mere ograničenja se mogu odnositi na uspostavljanje kompromisa ili stavljanja do znanja šta su čiji izbori. Dakle, iako je kritika legitimna, pokažite drugoj osobi da je i vaše drugačije mišljenje takođe legitimno, te da je važno izgraditi odnos – ne pun slaganja po pitanju svega, već pun poštovanja i razumevanja.

    Izvor: BIZLife

    Foto: chinaculturecorner

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE