Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Prosečan račun u Srbiji – 365 dinara

    Prosečan račun u prodavnicama za samo tri godine pao je sa 500 na 365 dinara, građani u kupovinu idu sve ređe i sve češće plaćaju čekovima, a svaki treći proizvod kupuju na akcijama.

    Evro je za to vreme dosta ojačao, pa je realan pad računa još veći, to jest količina kupljene robe još je manja, objašnjavaju za Blic u velikom trgovinskom lancu.

    Prosečan građanin gotovo polovinu mesečnih primanja izdvaja na hranu. Za potrošačku korpu potrebno mu je više od jedne i po zarade, a dnevna kupovina se već godinama odnosi na iste namirnice – hleb, mleko, jeftiniji suhomesnati proizvod, jogurt i cigarete.

    Građani sve češće odlučuju da kupe proizvode trgovačkih robnih marki umesto poznatih brendova, jer su i do 30 odsto jeftiniji, kažu veliki trgovci. Dve trećine kupaca velike nabavke obavlja jednom mesečno, dok su ranije to činili bar dva puta mesečno.

    U svim aspektima radi se na smanjenju troškova, od dolaska u prodavnicu automobilom do krajnjeg računa u njoj, kaže ekonomista Aleksandar Stevanović, konsultant mreže za poslovnu podršku.

    Čak i kada idu u veliku mesečnu nabavku, građani kupuju proizvode na akcijama. Najčešće po sniženoj ceni pazare meso, voće i povrće, ulje, brašno, suhomesnate proizvode. Na akcijskim sniženjima ostvari se i do 30 odsto ukupnog prometa, objašnjavaju trgovci.

    Sve više ljudi traži drugu, lošiju i jeftiniju klasu voća, povrća i mesa. Koliko je pao standard pokazuje i to što se na TV sve više reklamiraju akcije u prodavnicama, objašnjava sociolog Dragan Đoković.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE