Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Privatizacija Telekoma generiše nova radna mesta

    Privatizacija Telekoma bi mogla da generiše novu zaposlenost, ne konkretno u Telekomu, već u povezanim firmama.

    To su u Temi dana Vesti B92 naveli predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež i stručnjak za privatizacije Milan Kovačević.

    “Sigurno da nema previše smislenih načina da se novac od privatizacije potroši, ili da se otplate dugovi ili da se uloži u infrastrukturne projekte koji bi pomogli privredni razvoj. Vlada radi na projektima, o nekima se govori u javnosti, pripremala bi ih i privreda, ali je pitanje kakvi modeli postoje“, navodi Čadež.

    Kovačević navodi da je ostalo još veoma malo prostora za privatizacione poduhvate.

    “Veći deo novca će otići na razduživanje, to je korisno, korisno je da državni poverioci dobiju novac za svoje aktivnosti i time se stvara širi podsticaj. Ipak, bojim se da će privatizacija trajati godinama“, ističe Kovačević.

    On navodi i da je prioritet postići dobru cenu za Telekom.

    “Prioritet je postići dobru cenu, a razloga za prodaju ima, drugi konkurenti su u privatnoj svojini, mogu se unapređivati, dok država od Telekoma traži dividende i ne ulaže u njegov razvoj. Takođe je razlog da ne možete biti bez sukoba interesa ako država reguliše neki segment, a jedan je od konkurenata u tom segmentu“, objašnjava Kovačević.

    Čadež ističe da Telekom može da generiše nova radna mesta u povezanim firmama.

    “Nemam direktne informacije da li bi Deutsche Telekom mogao da se uključi. Takve kompanije imaju svoje poslovne poteze i na drugim kontinentima koji bi mogli da utiču na zainteresovanost u Evropi. Privatizacija Telekoma će dovesti do generisanja novih poslova, u tom sektoru ima prostora za rast, čak iako bude u samom Telekomu bilo manje radnih mesta, otvaraće se u povezanim firmama“, ističe Čadež.

    Kovačević je saglasan s time da treba generisati novu zaposlenost, a ne čuvati aktuelnu.

    “Telekom se može prodati i investicionom fondu. Ako Telekom kupi neka kompanija, onda može doći do sukoba interesa, pa i premeštanja aktivnosti. Treba postići što bolju cenu za Telekom, a važnije od dobijanja što bolje cene je i da znamo šta ćemo sa novcima raditi. Ono što ne radimo dobro je priprema cene i na prodaju iznosimo nešto što nismo najbolje uredili. Ipak, ne možemo da pomirimo dva suprotna cilja, povećanje produktivnosti i povećanje zaposlenosti. Ideja ne treba da bude da čuvamo zaposlenost već da generišemo novu“, navodi Kovačević.

    Prema njegovim rečima, klima nije u korist domaćeg kapitala, kao i da se privatizacija možda ne sprovodi na dobar način.

    “Naš koncept privatizacije je uvek bio isti, prodaje se ili kapital ili imovina… Nema razvoja ideja, da se recimo preduzeće da na upravljanje pa ako bude dobro da se podeli, pola upravljaču, pola državi“, zaključio je Kovačević.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE