Na koje proizvode se najčešće žalimo?
Tokom prošle godine, od 9.000 prigovora na proizvode i usluge, najviše ih se odnosilo na informacionu i telekomunikacionu opremu, odeću i obuću, a broj žalbi ukazuje i da su potrošači sve upućeniji u svoja prava.
Zanimljiv je podatak da, iz godine u godinu, raste broj potrošača koji se obraćaju savetovalištu radi saveta ili pravne pomoći, pokazala je analiza Nacionalne organizacije potrošača Srbije, a piše Blic.
Ovaj trend prati činjenica da je sve veći broj potrošača informisan o svojim pravima, kao i o mehanizmima za zaštitu prava i interesa preko savetovališta za potrošače koji deluje u sastavu evidentiranih potrošačkih organizacija.
Analizom evidentiranih prigovora, koji se odnose na konkretne robe i usluge, kao i na određene trgovce, dolazi se do zanimljivih podataka.
Nakon višegodišnje pojave, da potrošači u Srbiji najviše žalbi imaju na kvalitet obuće i odeće. U toku 2014. godine prvo mesto po broju žalbi preuzimaju informaciona i komunikaciona oprema, a tesno ih prate usluge mobilne telefonije.
Ukoliko se detaljno razmotre kategorije, uviđa se da potrošači najčešće reklamiraju telefone, laptopove i tablete, kao i telekomunikacione usluge.
Ovo su proizvodi i usluge na koje su se potrošači javiše žalili, izraženo u procentima:
Informaciona i komunikaciona oprema 17,0%
Odeća i obuća 14,7%
Mobilna telefonija 6,6%
Veliki kućni aparati 6,1%
Nameštaj i oprema za dom 4,5%
Rezervni delovi za vozila 3,3%
Elektronska oprema 3,2%
Električna energija 3,1%
Internet usluge 2,2%
Putni aranžmani 1,4%
Voda i kanalizacija 1,1%
Polovni automobili 1,1%
Gas 1,1%