Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Srpske firme ne znaju dovoljno o konkurenciji

    Preduzeća u Srbiji ne znaju dovoljno o značaju konkurencije, a najveći problem je u javnim preduzećima, ocenjeno je na skupu povodom obeležavanja Dana konkurencije.

    "Javni sektor još očigledno nema razumevanja šta znači konkurencija i to je normalno jer promocija konkurencije nije baš bila u proteklom periodu aktivna, ali se nadam da ćemo u narednom periodu biti mnogo uspešniji u tome."

    Veliki značaj konkurenciji daju strane kompanije u Srbiji, koje edukuju svoje zaposlene, za razliku od srpskih kompanija koje nedovoljno rade na konkurenciji, kazao je novinarima u Palati Srbija predsednik Komisije za zaštitu konkurencije Miloje Obradović.

    "Nama cilj za sada nije kažnjavanje, jer kažnjavanjem možete uništiti jednu firmu, bilo da je to javno preduzeće ili privatno, veh nam je cilj da oni shvate ulogu i značaj konkurencije", dodao je Obradović.

    Na konferenciji povodom obeležavanja Dana konkurencije i devet godina rada KZK, rečeno je da je konkurencija takmičenje u kome najvredniji i najinovativniji prednjače i određuju smer i tempo razvoja društva, te je i ekonomski napredak neodvojivo povezan sa konkurencijom.

    Ministar privrede željko Sertić kazao je na skupu da se politika konkurencije danas pojavljuje kao pokušaj države da ispravi grešku, koju su prethodne vlade ranijom aktivnošću napravile, stvarajući monopole i povlašćene firme.

    Prema njegovim rečima, politika konkurencije u Evropi oslanja se na zabranu dogovora o cenama, kontrolu spajanja firmi, ograničavanje dominantnog položaja i državnu pomoć.

    Sertić je dodao da politika konkurencije koristi građanima, jer obara cene, poboljšava kvalitet roba i usluga i povećava slobodu izbora, a podstiče učesnike na tržištu da ulažu u inovacije, kako bi potrošačima mogli da ponude nove i bolje proizvode.

    Posle 2000. godine Srbija je, usled približavanja EU, donela dva zakona o zaštiti konkurencije i osnovala Komisiju za zaštitu konkurencije. Prvi zakon iz 2005. bio je vrlo loš, dok drugi iz 2009. nije savršen, ali je solidan, konstatovao je Sertić.

    Šef Delegacije EU u Srbiji Michael Davenport dodao je da treba podići svest u Srbiji o značaju konkurencije, kako poslovne zajednice, tako i državne administracije. On je ocenio da je Srbija "daleko odmakla u ovom poslu".

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE