Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Uvezeni polovnjaci biće mlađi i skuplji

    Vlada priprema uredbu po kojoj će od Nove godine biti moguće uvesti nove automobile samo ako ispunjavaju standard evro 6, odnosno evro 4 za polovna vozila.

    Prema nacrtu uredbe koja je u pripremi, ove mere bi se sprovodile od septembra, ali uz prelazni period od nekoliko meseci za uvoz novih vozila.

    Od 2016. bi se u potpunosti primenila odluka da mogu da se uvoze samo automobili koji imaju standard evro 6. Što se polovnih vozila tiče, već od jeseni bi se primenila zabrana uvoza automobila sa evro 3 motorima, kažu za Blic izvori u Vladi.

    U Nemanjinoj podsećaju da se o povećanju standarda za polovna vozila dugo vodi rasprava jer su svi svesni da bi to poskupelo nabavku polovnih automobila u Srbiji u proseku za 500 do 600 evra.

    U Srpskoj asocijaciji uvoznika vozila i delova za Blic kažu da je jasno da će od jeseni biti povećan standard za uvoz novih automobila.

    Povećanje standarda za uvoz polovnih automobila još uvek je u Srbiji socijalno pitanje. Mi smo više puta pokretali inicijativu da se omogući da u Srbiju ulaze samo vozila koja imaju standard motora evro 4.

    Međutim, uvek do sada kod predstavnika Vlade prevladavali su pre socijalni razlozi nego oni koji se odnose na bezbednost saobraćaja, kaže koordinator Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Vukasović.

    S druge strane, u Vladi razmišljaju i da konačno isprave nepravdu po kojoj se registracija vozila plaća u odnosu na zapremninu, a ne na snagu motora.

    Sve veći broj svetskih proizvođača automobila razvijaju motore s malom kubikažom, a velikom snagom, pa se dešava da onaj ko vozi nov automobil plaća manje registraciju automobila nego vlasnik četvorotočkaša starog deset godina, objašnjava izvor Blica iz Nemanjine.

    Kada se odredbe pomenutih uredbi pretoče u realan život, dolazimo do toga da bi od jeseni bilo nemoguće da se u Srbiju uvezu vozila starija od deset godina. Naime, evro 4 standard je u zemljama EU postao obavezujući od 1. januara 2006. godine.

    Sve ove odluke odnose se samo na uvoz automobila. Svi oni koji već u Srbiji voze starije automobile moći će to da čine i na dalje, uz redovan tehnički pregled ispravnosti vozila. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE