Poslovni stav Gordane Bukumirić: Dela su važnija od reči

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Poslovni stav Gordane Bukumirić: Dela su važnija od reči

    Svaki zaposleni jednako je važan, neprocenjivo vredan i zaslužan za svaku stepenicu ka vrhu, smatra Gordana Bukumirić, CEO UNIQA osiguranja. Zato dobar lider mora da zna da ’izvuče’ najbolje od svojih zaposlenih, a posvećenost je najvažnija reč u biznisu, odmah posle dela.

    Koja je najvažnija reč u biznisu?       
    U svakom biznisu važnija su dela od reči. Važno je da adekvatno i pravovremeno odgovorimo na sve izazove i da budemo pragmatični. Ako bih baš morala da izdvojim neku reč, onda bi to bila posvećenost. Bez nje nema dobrih rezultata – ni na jednom polju delovanja. Tu mislim na posvećenost klijentima pre svega, ali i kolegama, saradnicima, jer svi zajedno činimo sastavni i nezamenljivi deo jedne slagalice.

    Koja vrsta tima vam najviše odgovara?
    Najviše mi odgovara tim koji je složan i uigran, koji posluje na principima poverenja i timskog rada. Važno je da članovi tima imaju pozitivnu energiju, zdravu ambiciju i proaktivnost. Imam sreću, pa mogu da kažem da je tim koji trenutno vodim upravo takav. 

    Kažu da tim koji pobeđuje ne treba menjati, ali ga treba podržavati i razvijati. Svako od nas, bez obzira na poziciju na kojoj se nalazi i vrstu posla koju obavlja – za kompaniju je jednako važan, neprocenjivo vredan i zaslužan za svaki postignut poen, za svakog novog klijenta i svaku stepenicu ka vrhu. Koliko zaposleni umeju, znaju, mogu – toliko će kompanija i postići.

    Koliko ste se promenili tokom dosadašnje karijere?
    Čovek sazreva i menja se svakog dana, u skladu sa novim izazovima sa kojima se hvata u koštac i u skladu sa novim iskustvima koje stiče. Jer, ako se ne menja, čovek stoji u mestu i nema prostora za napredak. U skladu sa Misli UNIQA kampanjom, mogli bismo da kažemo – Misli, promena počinje sa tobom! A kao najveću promenu kod sebe izdvojila bih to što sada mnogim situacijama pristupam hladnije glave. 

    Koja su vaša tri životna i poslovna principa?
    Tri principa kojima se vodim i koji mogu podjedanko da se primene i na poslovnu i na privatnu sferu života su – odlučnost, otvorenost u komunikaciji i principijelnost.

    Šta čini dobrog lidera?
    Pred one čiji je posao da upravljaju ovim kompanijskim vrednostima, postavljena je velika odgovornost i obaveza – a to je da rade sa svojim ljudima, da ih obučavaju, uvode u posao i da brinu o njihovom razvoju i napredovanju. Svaki dobar lider mora da zna da ’izvuče’ najbolje od svojih zaposlenih, da zna da ih motiviše, ali i da omogući da se razvijaju. Takođe, karakteristike dobrog lidera su i komunikativnost, posvećenost, upornost i otvorenost.

    Šta je vaša najveća slabost kao rukovodioca?
    Kako o svojim vrlinama, tako je teško ogovriti i o svojim manama. O tome uvek najbolje svedoče naši saradnici. Ali, ono što sebi zameram je što ponekad znam da reagujem oštrije.

    Na šta ste posebno ponosni u svojoj karijeri?
    Ponosna sam što sam uspela da uskladim privatno i poslovno i da ne zapostavim ni jedan od ova dva segmenata koji tek zajedno čine život ispunjenim i vrednim. Podjednak uspeh na oba polja je ono što moj ponos čini još opravdanijim.

    Koji je vaš najveći neuspeh?
    Smatram da onaj koji nikada ne greši, radi nešto pogrešno! Svaki čovek može da pogreši, ali je najvažnije da se iz toga nešto nauči, da se izvuče neki zaključak i pouka za budućnost. Imala sam sreću da u svojoj poslovnoj karijeri nisam imala velikih neuspeha, tek poneki manji, da se ne opustim.

    Koje su karakteristike idelanog poslovnog partnera?
    Pored iskrenosti i poverenja koji su osnov dobrog i zdravog poslovnog, ali i svakog drugog odnosa, visoko mesto na skali zauzimaju i lojalnost, razumevanje i spremnost na konstruktivan dijalog.

    Taktika koja vas nikad nije izneverila?
    Taktike se uvek pomalo menjaju i prilagođavaju vremenu, mestu i poslovnim poduhvatima, ali ono što nijednoj taktici ne sme da manjka su hrabrost u razmišljanju i delovanju, transparentnost u svemu i otvorenost u komunikaciji.

    Koliko vremena posećujete poslu tokom dana?
    Svaki posao, da bi bio uspešan, zahteva dosta vremena i posvećenosti. Ništa se ne događa preko noći i u sve velike i važne stvari neophono je uložiti truda. Ali, ono što je još važnije je napraviti balanas u svom životu, kako vas posao ne bi ’progutao’ i kako biste uvek bili u stanju da sve držite pod kontrolom i da imate o svemu jasnu i obejktivnu percepciju.

    Poznati ste kao uspešna osoba. Koja je vaša tajna?
    To ne bih nazvala tajnom, već dobrom i ravnomernom fuzijom tri bitna sastojka, a to su – hrabrost, brzina i odlučnost.

    Koji je vaš najveći izazov?
    Savremeno društvo nudi veliki broj različitih izazova na svakodnevnom nivou. Konkurencija je velika u svim sferama poslovanja i svako se bori za svoj deo kolača – tačnije teži da to parče postrane što veće. Tako da je naš konstantan izazov udvostručiti broj klijenata, povećati tržišno učešće i pomeriti se naviše. U svakom smislu.

    Još jedan izazov je i sve veća dinamika poslovanja i stalne promene koje imaju svoje posledice. Da li će promena postati problem ili šansa za razvoj, zavisi od toga kako ćemo je iskoristiti. Izbor je naš i predstavlja još jednu mogućnost da donesemo  prave odluke.

    Ne želim da se zadovoljim ni sa čim drugim nego epitetom ’najbolji’. Naš cilj je da budemo lider na tržištu. Do toga nas vodi misija modernog, strateškog rukovođenja, efikasnog i profesionalnog poslovanja i pružanja usluga koje su na nivou evropskih standarda.

    Ukoliko biste mogli da promenite bar jednu stvar u poslovnom okruženju u Srbiji, šta bi to bilo?
    Predvidljiva zakonska regulativa koja bi omogućila realnu izradu biznis planova, a potom i njihovu realizaciju. To bi sigurno olakšalo i stabilizovalo poslovanje mnogih kompanija u zemlji i uticalo na njen celokupan ekonomski razvoj.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE