Ima još prostora za rast

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ima još prostora za rast

    „Pred nama je izazovan period ekonomskih reformi i transfromacija koje će neminovno uticati na ekonomsku aktivnost. Ali bi one, dugoročno gledano, trebalo i da poboljšaju opšte stanje. Bankarski sektor svakako neće biti izostavljen iz ovog uticaja, već naprotiv – trebalo bi da ga anticipira“, kaže Bruno Charrier, predsednik Izvršnog odbora Crédit Agricole Srbija odgovarajući na pitanje BIZLife kakva su poslovna očekivanja Credit Agricole banke u 2015. godini imajući u vidu još veći pad bruto domaćeg proizvoda Srbije u odnosu na proteklu 2014. 

    „Iza Credit Agricole banke Srbija stoji jedna od najjačih i najstabilnijih bankarskih grupacija u Evropi sa iskustvom i znanjem u mnogim segmentima evropskog tržišta. Na tržištu Srbije, banka je prisutna u u onim segmentima u kojima može da koristi svoje prednosti i u kojima očekujemo rast. Dostigli smo već zapaženo mesto u nekoliko tržišnih  segmenata, a planiramo, takođe, da razvijamo naše prisustvo i u ostalim. Svakako, ima još mesta za rast u Srbiji“, naglašava sagovrnik BIZLife.

    Kako će najava ulaska novih ’igrača’ na finansijsko tržište Srbije, poput banke iz UAE i Turske, uticati na konkurenciju u bankarskom sektoru Srbije? Hoće li biti posla za sve?

    Konkurencija je uvek dobrodošla, jer sa sobom nužno nosi pozitivne promene. Zdrava i jaka konkurencija bi trebalo da ohrabri banke da pružaju još atraktivnije ponude, a klijenti su ti koji bi trebalo da imaju najviše koristi od ovako jake konkurencije i da iskoriste nove finansijske uslove koji će sigurno postajati sve bolji i bolji. Da li će se globalni trend specijalizacije banaka preneti i na srpsko tržište? Ove dve banke koje ste pomenuli su dobri primeri: prva je već najavila svoju strategiju poslovanja sa velikim kompanijama, dok je druga već prisutna u regionu i poznata po svom uspešnom poslovanju sa građanstvom i malim i srednjim preduzećima. Ne bih bio iznenađen kada bi dolazak ove dve nove banke bio još jedan od faktora koji će pokrenuti neka pripajanja ili restrukturiranja.

    U tom smislu, Crédit Agricole ima svoj domen na kome će nastaviti da radi u skladu sa svojom strategijom i vrednostima, jasno se izdvajajući kao banka koja je fokusirana na izgradnju dugoročnih poslovnih odnosa sa klijentima sa naročitim naglaskom na neke izabrane segmente.

    Opšte je poznato da su građani najuredniji u izmirivanju svojih obaveza, ali – koliki problem bankarima predstavlja prezadužena privreda i sve manji broj likvidnih firmi koje mogu svoje poslovanje da finansiraju kroz bankarske zajmove?

    Pad privredne aktivnosti, loši uslovi poslovanja i rast nezaposlenosti neminovno dovode do porasta nenaplativih potraživanja, što danas predstavlja jedan od najvećih problema bankarskog sektora. Ipak, kako je od ključne važnosti da se poslovanje prilagodi lokalnom tržištu, Credit Agricole, kao i nekoliko lokalnih banaka, je kreirala specifičnu kreditnu politiku koja sa sobom nosi prihvatljive stepene rizika, ali sa druge strane, ostavlja mogućnost i za rast u skoro svim segmentima. To nam je omogućilo da kao banka imamo daleko manji procenat kredita sa kašnjenjem u otplati u odnosu na ukupno odobrene kredite od tržišnog proseka, a da u isto vreme uspemo da ostvarimo i rast u plasmanima kredita u poslednjih nekoliko godina.

    RAZLIČITI CSR PROJEKTI

    Tim Vile Dobrile’ podržava sve društveno odgovorne aktivnosti koje organizuje Crédit Agricole banka, a ’Magični doručak’ je samo jedna od njih. Ovo je projekat koji sprovodimo u saradnji sa komapanijom METRO Cash & Carry i koji ima istoriju dugu pet godina tokom kojih smo uspeli da sakupimo preko 60 tona hrane za decu sa posebnim potrebama.

    Osim ovoga, zaposleni u Crédit Agricole banci kao predstavnici već pomenutog ’Tima Vile Dobrile’ učestvovali su u Beogradskom maratonu i svojim trčanjem sakupili oko 3000 evra za decu u školi ’Dušan Dugalić’. Ovo je deo drugog CSR projekta ’Usvojimo školu’, koji je počeo pre tri godine u okviru kog su zaposleni u banci ’usvojili’ jednu školu za decu sa posebnim potrebama odvajajući mesečnu donaciju od svake svoje plate.

    Krajem svake godine, Crédit Agricole banka sa partnerima organizuje ’Novogodišnju kutiju’ kada zaposleni i Banka daju svoje donacije kako bi ovaj period učinili zaista prazničnim za decu iz socijalno ugroženih slojeva.

    Pored ovoga, u toku je realizacija tri projekta za obnovu nakon poplava u Obrenovcu koji se realizuju iz donacije Credit Agricole grupacije u vrednosti od 70.000 evra.

     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE