Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    L`Oréal: Lepota za sve

    „Jedna mala ideja, koja iz dana u dan tinja i razvija se godinama, može da nas odvede do kraja sveta“, bilo je ono što je mladi naučnik Ežen Šuler (Eugène Schueller) rekao 1909. godine. Više od veka kasnije – svedoci smo da je bio u pravu, budući da je zahvaljujući njemu stvorena L`Oréal  grupa.   

    Upravo je ta ideja pariskog studenta koji se početkom prošlog veka upustio u avanturu zbog koje je napustio siguran posao u apoteci, uz godine predanog rada i naučnih istraživanja – dovela do toga da mala porodična manufaktura postane multinacionalna kompanija koja je danas svetski lider u kozmetičkoj industriji.

    Po završetku studija hemije 1904, mladi Ežen Šuler počeo je sa istraživanjima u svom malom stanu u Parizu, sanjajući da će postati jedan od onih koji će svojim pronalascima obeležiti epohu. Pionirski poduhvati nisu bili laki, nova vizija lepote stvarana je u Eženovoj kuhinji u kojoj te 1909. nisu pravljena jela prepoznatljive francuske kuhinje, već – prve boje za kosu kakve danas poznajemo. Veoma smelo za to doba, i sa početnim kapitalom od 800 franaka, Šuler je patentirao prvu formulu boje za kosu pod imenom Oréal, koju je prodavao frizerskim salonima u Parizu. Poslove je vodio iz pomenutog stana u kom je trpezarija služila kao prostorija za demonstracije, dok mu je spavaća soba bila laboratorija.
      
    Ohrabren početnim uspehom mladi hemičar je osnovao La Société Francaise de Teintures Inoffensives pour Cheveux (Francusku kompaniju za proizvodnju boja za kosu), i tokom godina nastavio da razvija proizvode namenjene bojenju i nezi kose. Asortiman se konstantno širio, a 1935. godine na tržište je lansirano prvo sredstvo za zaštitu od sunčanja – i danas čuveni Ambre Solaire. Kompanija je 1939. godine promenila ime u L`Oréal, sedište je preseljeno u prestižni kraj u pariskom osmom arondismanu, a čitav tim istraživača je bio zadužen za razvoj novih kozmetičkih proizvoda. Do početka pedesetih godina prošlog veka postala je jedna od vodećih na tržištu, zasnivajući svoje poslovanje na težnji da uvek ide ispred svog vremena, pažljivo slušajući žene i razumevajući njihove potrebe.

    Na sreću mnogih dama 1957. nastao je prvi lak za kosu Elnett hair spray, a 1963. radost kupanja upotpunjena je prvom kupkom sa mehurićima Obao. Početkom sedamdesetih je prvi put plasiran slogan 'Jer ja to zaslužujem' koji je promovisao žensku samosvesnost i nezavisnost. Tokom osamdesetih su u centru pažnje bili proizvodi za negu kože, a 1985. je lansirana Biothermova linija za za muškarce, čime je pokrenut novi trend. Upravo su L`Oréalovi stručnjaci 1990. bili ti koji su stvorili parfem Trésor (Lancôme) na koji su mirisale generacije mladih žena tokom devedesetih.

    Naučna avantura Ežena Šulera počela je pre više od sto godina zahvaljujući jednoj boji za kosu. L`Oréal danas u svom portfoliju ima 32 internacionalna brenda koji obuhvataju različite proizvode za negu kose, kože, mirise i šminku. Neki od tih, planetarno popularnih brendova, su uz čuvene L'Oréal Paris i L'Oréal Professional, i Garnier, Maybelline New York, Kérastase, Vichy, Redken, ali i luksuzna kozmetika – Lancôme, Giorgio Armani, Yves Saint Laurent, Biotherm, Urban Decay… I poznati Body Shop deo je L'Oréal grupe.

    Danas u kompaniji radi oko 78.600 ljudi, a L`Oréal grupa  je prisutna u 130 zemalja sveta. Upornost i posvećenost studenta sa početka priče ni danas nije zaboravljena. Više od četiri hiljade istraživača i naučnika u L’Oréalovim centrima širom sveta iz dana u dan tragaju za novim rešenjima koja će doprineti kozmetičkoj industriji.

    Na godišnjem nivou L'Oréal registruje više od 600 patenata, a samo u kozmetička i dermatološka istraživanja investira više od 850 miliona evra. Jer, vizija naučnika je uvek usmerena daleko u budućnost.

    L’Oréal se tokom godina razvijao kroz konstantni tok inovacija koji je bio obeležen velikim naučnim otkrićima i atraktivnim proizvodima. Istraživanja ove kompanije pomažu obogaćivanju znanja u oblasti kože i kose, a u partnerstvu sa internacionalnim akademskim timovima, istražuju se sve mogućnosti koje nudi napredak nauke – poput ekološke hemije, genomskih istraživanja za bolje razumevanje starenja, biologije matičnih ćelija za podmlađivanje kože, inžinjeringa tkiva…

    Postajući globalna, L’Oréal grupa – prvobitno i istinski francuska kompanija – je značajno proširila svoje horizonte. U multikulturalnom okruženju učvrstila se i ideja raznolikosti i potvrdila uverenje da lepota mora da ima mnogo oblika. L’Oréal je prva kompanija koja je na naučnoj osnovi proučavala različite tipove lepote koje postoje u svetu. Prva koja je odgovarala na veoma različite težnje za lepotom, zahvaljujući širokom asortimanu svojih brendova.

    L`Oréal je danas u potpunosti predan dugoročnom i odgovornom sprovođenju svoje univerzalne misije – da svim ženama i muškarcima širom sveta ponudi ono najbolje od kozmetičkih inovacija u smislu kvaliteta, delotvornosti i bezbednosti, i na taj način izađe u susret beskonačnoj raznolikosti želja i potreba za lepotom.

    Uz težnju da uvek bude kompanija za primer i da pozitivan doprinos u društvu koje je okružuje, L`Oréal se iz godine u godinu razvija i širi horizonte. Ežen Šuler bi, bez sumnje, bio veoma ponosan kada bi video šta je postala kompanija koju je on osnovao.

     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE