Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Lidl dostigao Todorića

    Hrvatsko maloprodajno tržište još uvek je pod pritiskom oslabljene kupovne moći građana i visoke nezaposlenosti, što pokazuju i poslovni rezultati najvećih trgovačkih lanaca, među kojima su neki, ipak dobro prošli.

    Ukupan prihod deset najvećih trgovaca prošle je godine iznosio 34 milijarde kuna, što je jedan odsto više u odnosu na 2013. godinu. Među njima, osam je imalo rast prihoda, a pet ih je poslovnu godinu završilo s pozitivnim rezultatom.

    Najveći trgovački lanac po ostvarenim prihodima je Todorićev Konzum koji je prošle godine ostvario prihode od 13,4 milijarde kuna, što je otprilike isto kao i godinu ranije, dok mu je neto dobit pala za više od 36 odsto, na oko 108 miliona kuna.

    Na drugom mestu su Plodine koje su imale 3,4 milijarde kuna prihoda što je blagi rast do 4,5 odsto u odnosu na godinu ranije dok im je zarada iznosila 41 milion kuna, što predstavlja porast od 13,8 odsto. Plodine trenutno imaju 74 supermarketa.

    Lidl je prošle godine imao fantastične rezultate. Prihodi su im dostigli gotovo 3,3 milijarde kuna, što je porast od devet odsto. Dobit im je skočila za čak 1.266 odsto, na 108 miliona kuna, čime su po zaradi izjednačeni s Konzumom. Lidl zapošljava preko 1.700 ljudi i ima 86 trgovina.

    Sledi Kaufland s prihodom od tri milijarde kuna, što je porast od preko 10 odsto, no rezultat na kraju godine bio je negativan, te su zabilježili gubitak od 35 miliona kuna.

    Spar je prošle godine završio s minusom od 115 miliona kuna, a trgovački lanac Tommy imao je prihode od preko dve milijarde kuna i zaradom koja je iznosila 59 miliona kuna.

    Najveći pad prihoda, za četvrtinu, imao je Mercator koji je potonuo na 1,9 milijardi kuna, što se može objasniti preuzimanjem od strane Todorića, zbog čega su prema nalogu Agencije za zaštitu tržišnog natecanja morali da zatvore deo trgovina. Godinu su završili s minusom od 253 miliona kuna.

    Pad prihoda imao je i Metro, koji su smanjeni za 0,4 odsto, na 1,78 milijardi kuna, a godinu su završili s gubitkom od 20 miliona kuna.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE