Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Strast. Ravnoteža. Postojanost.

    I pored niza uspeha u poslednjih 15 godina karijere u Coca-Cola kompaniji, Dimitar Andonov, direktor operacije kompanije Coca-Cola za Srbiju, Crnu Goru i Makedoniju je posebno ponosan na činjenicu da je integralni deo 'srpske priče o uspehu', koja je sada tržišni model u svetu Coca-Cola sistema

    Koja je najvažnija reč u biznisu?

    RAZVOJ. U više različitih dimenzija. Razvoj samog biznisa, razvoj kompanije i njene sposobnosti da se izbori sa izazovima sa kojima se suočava, razvoj zajednica u kojima poslujete i vašeg doprinosa tom razvoju, i najzad lični razvoj, koji je pokretačka snage svake organizacije. Postoji izreka koja kaže 'When Growth Stops, Death Starts'.

    Kakva vrsta tima vam najviše odgovara?

    Verujem u moć raznolikosti, tako da pokušavam da stvorim tim koji ima raznovrsne veštine, karaktere i liderske stilove zato što samo tako možemo da razvijamo uzajamnu snagu i kreiramo mozaik pobedničkog tima. U potrazi za raznolikošću, zajedno kreiramo zbir koji je veći od doprinosa  svakog od nas pojedinačno.

    Koliko ste se promenili tokom svoje karijere?

    Mislim da se nisam mnogo promenio, ali sam dosta razvio svoje veštine. Verujem u autentično liderstvo, ono koje se zasniva na našoj snazi, za razliku od pokušaja da se imitira snaga i liderski stilovi arhetipova velikih lidera. Mnogo je lakše razvijati se u oblastima u kojima ste prirodno dobri i talentovani nego pokušavati da se promenite i razvijate na osnovu svojih nedostataka. Kad to kažem, ne mislim da treba da zanemarite svoje nedostatke, naprotiv, treba da ih budete veoma svesni i da pokušate da ih kontrolišete da ne bi nadvladale ono u čemu ste dobri. 

    Koja su vaša tri životna i poslovna principa?

    Strast. Ravnoteža. Postojanost.

    U životu, emocije su te koje nas pokreću, a tako je i u biznisu. Možemo da damo najbolje od sebe i postignemo najbolje rezultate samo ako volimo ono što radimo i ako smo spremni da se odreknemo i žrtvujemo mnoge druge stvari u korist te naše ljubavi ili strasti. To me dovodi do drugog principa, a to je ravnoteža. Kada ste strastveni u vezi sa nečim, dogodi se da se izgubite i ponekad narušite ravnotežu koja je, kao i u prirodi, suštinska za održivost onoga što radite. Od ključne je važnosti da svako od nas pronađe ravnotežu u životu i poslu koja nas pokreće da nastavimo da budemo strastveni i da napredujemo.

    I na kraju tu je postojanost. Čovek mora da deluje sa visokim stepenom postojanosti u skladu sa svojim vrednostima, stavovima, onim za šta se pojedinac ili kompanija zalaže. Najbrži način da se uništi poslovna vrednost ili lični integritet jeste da se deluje bez postojanosti.

    Šta čini dobrog lidera?

    Svaki dobar lider trebalo bi da ima četiri ,,I”.

    Prvo mora da bude INSPIRATIVAN, da ima ubedljivu viziju kompanije koja inspiriše i daje svrhu onima koji ga slede.

    Drugo, ta osoba treba da ima visok stepen INTEGRITETA. Vaša firma i njeni zaposleni su odraz vas samih i ako vam je pošteno i etičko ponašanje ključna vrednost, vaš tim će je slediti.

    Treće, INOVATIVNOST. U današnjem dinamičnom svetu gde su se brojni sektori promenili, jer ih predvode kompanije koje nisu ni postojale pre par  godina, da biste ostali u igri, vi kao lider morate da kreirate okruženje gde se rađaju ideje, gde se status qvo stalno dovodi u pitanje i gde se čuju različita mišljenja, gde je sanjarenje na poslu najproduktivnija vežba.

    A da bi se to dogodilo, dobar lider na kraju mora da bude INKLUZIVAN. Raznolikost je bogatstvo i najveća zamka koja vreba mnoge lidere je da se okruže sebi sličnima koji će drastično ograničiti mogućnost da se vide različite perspektive i razviju različiti liderski stilovi koji su neophodni za uspešne firme.

    Koja je vaša slabost kao nadređenog?

    Neke škole mišljenja kažu da svet pripada ,,ženskom arhetipu’’, sa čime se u potpunosti slažem…u tom kontekstu, moram da kažem da bih mogao da pokazujem više empatije.

    Na šta se posebno ponosni u svojoj karijeri?

    Ostvario sam brojne uspehe u proteklih 15 godina moje profesionalne karijere u Coca-Cola kompaniji, ali ono što me čini posebno ponosnim jeste da sam integralni deo 'srpske priče o uspehu', koja je sada tržišni model u svetu Coca-Cola sistema. U proteklih deset godina smo razvili poslovanje zahvaljujući najbogatijem asortimanu bezalkoholnih napitaka, sa vodećim brendovima u svim kategorijama u kojima smo prisutni, poslovanju koje dobija najviše ocene potrošača, kupaca i partnera i uživa izuzetnu korporativnu reputaciju u zajednicama u kojima poslujemo. Sve to je ostvario visoko odan i posvećen tim profesionalaca koji stalno pomera lestvicu u svakom aspektu našeg poslovanja.

    Koji je vaš najveći poslovni neuspeh?

    Mi u Coca-Coli kažemo da nekad uspemo, a nekad učimo. Zato se neuspesi uvek posmatraju kao deo procesa učenja i sastavni su deo ličnog razvoja. Ono što sam naučio tokom karijere je da ,,možemo da uradimo bilo šta o čemu sanjamo, ali ne možemo sve da uradimo’’.  Vođeni ambicijom, ponekad upadnemo u zamku da radimo previše stvari čiji rezultat je na kraju ispod očekivanja i sa veoma ograničenim dejstvom. U tom smislu je određivanje prioriteta od ključne važnosti, a pored odluke o tome koje mogućnosti treba slediti, još je važnije da odlučite šta je to što nećete slediti!

    Koje osobine vaš idealni poslovni partner treba da ima?

    Partner koji deli zajedničku viziju, vrednosti i strast sa vama, ali u isto vreme i partner koji može da pruži drugačiju perspektivu toga kako ta vizija može da se ostvari. Na taj način svakom problemu možete da pristupite tako što imate tezu, zatim antitezu i na kraju sintezu.

    Taktika koja vas nikad nije izneverila?

    Najbolje ideje potiču sa najčudnijih mesta, tako da ako tražite jedinstven uvid koji može da se pretvori u moćne ideje, tražite ga tamo gde vaši konkurenti ne bi nikad tražili.

    Koliko sati dnevno ste posvećeni poslu?

    Oko 9-10 sati, što bi moglo da se svede na osam sati ako uspem da poboljšam efikasnost raznih sastanaka koji ponekad usporavaju produktivnost čitave organizacije.

    Koji je najveći izazov za vas?

    Mislim da će uspešna firma nastaviti da se razvija u budućnosti samo ako sada počne da radi na izazovima sa kojima će se suočiti za deset godina. Na taj način ostajete u prednosti i osvajate tržište. Imajući to na umu, radimo na asortimanu izuzetnih brendova napitaka koji će biti relevatni za nov demografski sastav koji će oblikovati naše tržište. Na tom putu vodićemo se time da pružimo prvoklasnu uslugu uz minimalne troškove, da ojačamo naše marketinške kapacitete za  komunikaciju sa potrošačima koji su uvek online i istovremeno da svedemo uticaj na životnu sredinu na minimum. Ovo je višeslojno i kompleksno pitanje koje nas podstiče i motiviše u svakodnevnom radu.

    Poznati ste kao uspešan čovek. U čemu je vaša tajna?

    U tome da sam uvek konstruktivno nezadovoljan, radoznao i spreman da istražim nove stvari, da uvek imam pozitivan stav, a konačno i da imam malo sreće!

    Da li uživate da nosite poslovno odelo i kravatu?

    Ne baš. Srećom, u Coca-Cola kompaniji imamo fleksibilan kodeks oblačenja gde 'opušteno poslovno' odevanje preovlađuje u normalnim radnim danima.

    Kada biste mogli da promenite jednu stvar u poslovnom okruženju u Srbiji, šta bi to bilo?

    Ako bi trebalo da izdvojim jednu stvar, to bi bilo pojednostavljivanje administrativnih procedura kroz ukidanje suvišnih međukoraka i procesa.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE