Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li ste poželjan poslodavac?

    Jedna od najvećih bojazni koja muče kompanije na globalnom nivou jeste potreba za privlačenjem kvalitetnog kadra koji će joj obezbediti napredak i profitabilnost u godinama koje dolaze. Zato se o brendiranju poslodavaca sve češće i glasnije govori u mnogim domaćim kompanijama, zahvaljujući i razvoju društvenih mreža i  zapošljavanju pripadnika tzv. milenijumske generacije, navode sa sajta Poslovi.infostud.com.

    Brendiranje poslodavca se odnosi na sposobnost kompanije da privuče, na pravi način angažuje i zadrži kvalitetne zaposlene kako bi obezbedila rast i ostvarenje sopstvenih strateških ciljeva u budućnosti. Kompanije koje su prepoznate kao poželjni poslodavci brže i jednostavnije dolaze do kvalitetnih kandidata, lakše plasiraju svoje proizvode obezbeđuju sebi napredak u budućnosti.

    Šta poslodavca čini poželjnim

    Ključan pojam za razumevanje brendiranja poslodavca je ponuda koju kompanija formira prema zaposlenom tzv.EVP (employer value proposition). Ona obuhvata sve ono što zaposleni dobija u zamenu za svoj rad, a odnosi se ne samo na zaradu i pakete beneficija, već i na mnogo širi spektar činilaca uključujući i organizacionu kulturu, kvalitet menadžmenta, mogućnosti za dalji razvoj karijere, razvojni put same kompanije.

    Bitno je graditi, ali i komunicirati svoj brend poželjnog poslodavca

    Osim izgradnje, neosporna je važnost komuniciranja vrednosti brenda prema ciljnim javnostima, pa dobri rezultati proizilaze iz sinergije različitih sektora – od top menandžementa, preko HR sektora, marketinga i PR-a.  Prema istraživanju sprovedenom na LinkedIn -u “Global Recruiting Trends Survey” najefektniji kanali za komuniciranje brenda poželjnog poslodavca su: kompanijski sajtovi, društvene mreže, uticajni sajtovi za zapošljavanje, profesionalne mreže.

    Pored ustaljenih, postoje i komunikacioni kanali čije važnosti kompanije često nisu svesne, a koji šalju nedvosmislenu poruku o kvalitetu i stepenu zrelosti organizacione kuluture. Način na koji kompanija raspisuje oglas za posao, komunicira sa kandidatima prilikom pozivanja na razgovor i tokom intervjua, ali i šalje povratnu informaciju o ishodu konkursa u velikoj meri utiču na njen imidž i reputaciju.

    Da li smo na dobrom putu?

    Istraživanje sprovedeno na Linkedin-u, koje je na svom sajtu prenela kompanija Universum, specijalizovana na polju brendiranja poslodavca pokazuje da kompanije koje vode računa o svom brendu poželjnog poslodavca smanjuje troškove novih zapošljavanja za polovinu, kao i broj otkaza od strane zaposlenih za 28%, što je za kompaniju koja želi da poveća produktivnost i smanji troškove više nego korisan podatak.

    Brendiranje poslodavca kompaniji pomaže da odgovori na neka od ključnih pitanja vezanih za njenu poziciju na tržištu rada: koji su razlozi zbog kojih bi neko želeo da radi u njoj, gde je njena pozicija u odnosu na konkurenciju, kakve izmene treba da napravi da bi unapredila svoju ponudu zaposlenom, na koji način privlačenje talenata u tim utiče na njenu produktivnost i efektivnost.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE