Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Izuzetan rast poslovanja

    Kompanija koja i u ovim uslovima poslovanja beleži odlične rezultate i premašuje ciljeve koje je sama postavila, bili su dovoljan povod za razgovor sa Jovankom Jovanović, generalnim direktorom kompanije Robert Bosch d.o.o. u Srbiji.

    Nakon detaljne analize uslova poslovanja u više zemalja, kompanija Bosch se opredelila za Srbiju, kao bazu za proširenje poslovanja na tržište Evrope. Razlozi za to su, tada prema vašim rečima bili, dobra infrastruktura i dostupnost kvalifikovane radne snage. Da li je Srbija kao poslovna destinacija ispunila očekivanja nemačkog investitora?

    Da, Srbija je ispunila očekivanja Bosch Grupe što se odražava kroz izuzetan rast poslovanja kako u delu povećanja investicionih ulaganja, proširenja proizvodnih kapaciteta, rasta obima proizvodnje i ukupnog prihoda koji je porastao za 38 odsto u odnosu na prethodnu godinu, odnosno sa 30 miliona evra u 2013. na 41,5 milion evra u 2014. godini.

    Pored teških uslova poslovanja uspeli ste da zabeležite dinamičan rast. Koji bi vaš savet bio kompanijama, kako i u današnjim uslovima zabeležiti rast?

    Od 2009, godine recesije na globalnom nivou, sve kompanije su se suočavale ili se i dalje suočavaju sa teškoćama u poslovanju, ali to ne znači da ne postoje prilike i mogućnosti za razvoj novih projekata naročito za kompanije čije poslovanje pokriva širok spektar različitih oblasti od istraživanja i razvoja, preko proizvodnje i pružanja usluga u različitim industrijama, kao što je slučaj u Bosch-u.

    Bosch u Srbiji je to na vreme prepoznao, tako da je pored inicijative lokalnog manadžmenta i uz postojeće privredno okruženje i podršku koju imaju investitori uspeo u relativno kratkom roku da od predstavništva, koje se bavilo distribucijom širokog spektra Bosch proizvoda, preraste u značajnu kompaniju u Srbiji, koja se pored prodaje bavi i razvojem novih proizvoda, inženjeringom, proizvodnjom i razvojem projekata koji se zatim implementiraju na globalnom nivou.

    Vaš plan je bio da do 2019. bude otvoreno 620 novih radnih mesta. Da li očekujete realizaciju ovog, kao i ostalih zacrtanih planova Boscha? I u kojoj meri politika države utiče na vaše poslovanje?

    Rast zaposlenih u 2014. je iznosio preko 70 odsto kada smo zapošljavali preko 300 saradnika; 2015. planiramo da završimo sa preko 600 zaposlenih čime će se originalno planirani broj zaposlenih na početku projekta ispuniti četiri godine ranije.

    Što se ostalih planova razvoja tiče, oni su takođe iznad prvobitno zacrtanih ciljeva; značajnije veći broj projekata vezano za proizvodnju i isporuku automobilskih komponenti po prvoj ugradnji vodećim proizvođačima vozila, Bosch-ovim tradicionalnim kupcima u zemljama EU, biće realizovan u toku ove godine.

    Takođe je proširen obim poslovanja koji se za Bosch Grupu iz Srbije obavlja na globalnom nivou, gde bih posebno želela da istaknem nove projekte u oblasti informaciono-komunikacionim tehnologijama.

    U dosadašnjem poslovanju smo uvek nailazili na podršku Vlade Republike Srbije, resornih ministarstava kao i lokalne zajednice; uostalom, izuzetan rast obima poslovanja i zaposelnih potvrđuje da na tom putu nismo imali prepreka.

    Vrlo često se govori o nemačkom obrazovanju, a vi ste upravo sa partnerima u Pećincima krenuli u obrazovanje mladih kadrova. Da li to znači da je ipak nedostajalo dovoljno kvalifikovane snage ili je to investicija u budućnost?

    Bez obzira što u Srbiji postoji preko 50 proizvođača u delu automobilske industrije i dalje je ova grana nedovoljno razvijena što sa sobom nosi i nedostatak kadrova određnog profila.

    U našem slučaju pistoji potreba za pozicijom ’industrijski mehaničar’ koja je deficitarna. U saradnji sa Ministarstvom obrazovanja, GIZ-om i srednjom tehničkom školom Miljenko Verkić Neša u Pećincima pokrenut je projekat dvojnog sistema obrazovanja. Srednjoškolci u Bosch fabrici uz pomoć trenera i mentora stiču praktične veštine i neophodne tehničke kvalifikacije dok će u školi pored teoretskog znanja dobiti praktično znanje u radionici koja je opremljena uz podršku Bosch-a i GIZ-a.

    Razvoj profesionalnih kompetencija i znanja deo je Bosch lokalne strategije, a takođe i preduslov daljeg rasta.

    U Bosch-u dvojni sistem obrazovanja ima dugu tradiciju i datira još od 1913. godine, kada je osnivač Robert Bosch oformio prvo odeljenje sa učenicima i studentima.

    To što je započeto davnih godina u Stuttgartu postao je atraktivan izvozni proizvod tako da su sistemski treninzi po Bosch modelu pokazali veoma dobre rezultate u 20 zemalja, i za istim interesovanje i dalje raste. Trenutno je u Bosch-u oko 6.900 učenika i studenata na globalnom nivou.

    U Srbiji smo u 2014. imali 44 studenta od kojih je 35 odsto dobilo Bosch ugovor po završetku prakse; danas već imamo 41 studenta i taj broj i dalje raste zahvaljujući dobroj saradnji sa fakultetima.

    Inače, planirana ulaganja u treninge za Bosch zaposlene u Srbiji za tekuću godinu su na nivou od preko 400.000 evra.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE