Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Koliko vredi naš `klik` na Google ili Facebook?

    Iako za korišćenje Facebooka, Google pretraživača ili YouTubea nećemo platiti ni dinara, posredno im, kao korisnici ili posetioci sajtova, donosimo zaradu, tako da svaki pojedinac ima svoju "vrednost" internet gigantima.

    Svakodnevno se služimo uslugama brojnih tehnoloških kompanija kao što su Google, Facebook i Yahoo i za njihovo korišćenje ne moramo da platimo ni dinara, ali ove kompanije na svojim korisnicima ipak zarađuju milijarde dolara, što ide u prilog "krilatici" da "ništa nije besplatno".

    Primera radi, iako nećete platiti ni dinara za korišćenje Facebooka i Googleovog pretraživača ili YouTubea, ovim ste kompanijama dali dopuštenje da prikupljaju brojne lične informacije o vama koje će one dalje iskoristiti za plasiranje što preciznijih oglasa.

    Tako se među brojnim objavama na najvećoj društvenoj mreži, kao i među rezultatima pretraživanja, mejlovima i tokom gledanja videa na YouTubeu sve vreme prikazuju reklame na osnovu kojih te kompanije zarađuju veliki novac.

    Na stranici Howmuch.net pokušali su da izračunaju koliko je svaki korisnik vredan tehnološkim kompanijama i to na temelju ukupne tržišne vrednosti kompanija i broja aktivnih korisnika.

    Iako je takvu "vrednost korisnika" teško (verovatno i nemoguće) konkretno izračunati, pogotovo što postoji velika razlika između kompanija poput Amazona čije usluge uključuju onlajn prodaju, prodaju e-knjiga, tableta i slično i Googlea, koji najveću zaradu ostvaruje oglašavanjem putem pretraživača koji je besplatan, objavljene brojke prilično su zanimljive.

    Prvi na ovoj listi je Amazon čija je tržišna vrednost iznosila skoro 200 milijardi dolara, dok broj korisnika njihovih usluga iznosi 270 miliona, pa tako svaki korisnik ovoj kompaniji vredi čak 733 dolara. Iza Amazona sledi Alibaba kojem je svaki korisnik vredan 621 dolar, a potom eBay čiji korisnik vredi 474 dolara.

    Google se nalazi na četvrtom mestu – ukupna tržišna vrednost ove kompanije iznosi 364 milijarde dolara, a uz dve milijarde korisnika, koliko na ovoj stranici veruju da ima ova kompanija (iako je ove brojke teško izračunati s obzirom na broj Googleovih usluga), svaki korisnik im vredi 182 dolara.

    Nakon Googlea na listi se nalazi najveća društvena mreža na svetu kojoj svaki korisnik vredi 158 dolara, a od ostalih zanimljivih kompanija izdvojićemo Twitter (vrednost korisnika iznosi 81 dolar), Yahoo (70 dolara) i LinkedIn (69 dolara).

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE