Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Širi se stari most, pa sledi tunel ispod Beograda

    Rekonstrukcijom Starog savskog mosta biće izgrađene po dve saobraćajne trake u oba smera, čime će se znatno smanjiti gužve na postojećim mostovima, najavljuje graski arhitekta Milutin Folić.

    Ono što je izuzetno važno jeste to što se ne radi most na novoj poziciji, već se širi na postojećoj. U nastavku mosta planira se izgradnja tunela koji će krenuti od Kameničke ulice kod Ekonomskog fakulteta i izaći u zoni Bulevara despota Stefana, rekao je Folić.

    Time će, kako kaže, tranzitni saobraćaj kroz centar grada biti znatno rasterećen jer će građani koji dolaze sa Karaburme, iz Višnjice, Mirijeva i sa Pančevačkog mosta bez prolaska kroz centar grada imati direktnu vezu sa Novim Beogradom.

    On je najavio da je za tunel doneta Odluka o izradi plana detaljne regulacije i rekao da očekuje da će sredinom sledeće godine plan biti usvojen.

    Za potrebe realizacije Prostornog plana područja priobalja reke Save za projekat "Beograd na vodi", Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda uputila je poziv za podnošenje ponuda za javnu nabavku usluga: Idejno rešenje rekonstrukcije Starog savskog mosta.

    Gradski urbanista je pojasnio da ova nabavka obuhvata izradu idejnih rešenja rekonstrukcije Starog savskog mosta, a po odabiru najboljeg rešenja pristupiće se izradi projekata za građevinsku dozvolu i izvođenje radova.

    Raspon postojećeg Starog savskog mosta koji spaja autobusku stanicu i Staro sajmište iznosi 401,2 metra, pri čemu je srednje polje izvedeno kao luk sa zategom. Trenutni poprečni presek se sastoji od kolovoza širine šest metara i služi za mešovit tramvajsko-drumski saobraćaj.

    Folić je precizirao da se preko Starog savskog mosta planira saobraćajni pravac u novom profilu, sa obostranim kolovozima sa po dve saobraćajne trake, pešačko-biciklističkom stazom i tramvajskom bašticom, ukupne širine 34 metra.

    Zadatak projektanta je da obradi četiri rešenja. Prva varijanta podrazumeva zadržavanje mosta u potpunosti uz izgradnju novih obostranih mostovskih konstrukcija, druga izgradnju novih obostranih mostovskih konstrukcija uz zadržavanje kompletnog gornjeg stroja mosta, treća se odnosi na novu konstrukciju uz rušenje kompletnog donjeg i dela gornjeg stroja (ova varijanta podrazumeva zadržavanje luka), a poslednja predviđa potpuno novu mostovsku konstrukciju sa rušenjem postojećeg savskog mosta.

    Otvaranje ponuda za izradu Idejnog rešenja rekonstrukcije Starog savskog mosta je sprovedeno 24. avgusta. U slučaju da se dostavljena ponuda oceni kao prihvatljiva, zaključenje ovog ugovora očekuje se u narednih 20 dana.

    Foto: printscreen

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE