Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Odumiranje tradicionalne trgovine

    Trgovina kakvu danas poznajemo izumreće ne za 50 ili sto, već za deset godina, smatra industrijski analitičar Phil Lempert, industrijski analitičar koji dinamiku supermarketa proučava više od dve i po decenije.

    Trgovine prehrambenih proizvoda, tj. trgovački lanci, mogli bi se suočiti s najvećom promenom u poslovanju u poslednjih sto godina. "Tradicionalna je trgovina, po mom mišljenju, praistorijska." komentarisao je za Fortune Phil Lempert, dodajući da je "s takvim konceptom završeno."

    Lempert navodi kako su, u prehrambenoj industriji, najnoviji trend manje trgovine s većim izborom raznovrsnije hrane, te predviđa da će se model kakav imaju nemački Lidl i Aldi biti onaj će se pokazati uspešnim u budućnosti.

    Promena je već nastupila u poslovanju trgovina. S obzirom na konkurenciju supermarketi su primorani na konsolidaciju. Ranije ove godine Albertsons je preuzeo Safeway, a holandski Ahold planira da kupi belgijski Delhaize, i to za 29,5 milijardi dolara, dok je prošle godine Kroger kupio Harris Teeter za 2,5 milijardi dolara.

    Manje trgovine mogu biti potencijalno zanimljivije određenim kupcima, ali je Lempert ukazao i na model koji koriste, primera radi, trgovine maslinovim uljem. Naime, reč je o trgovinama koje nude stotine boca proizvoda koji je u osnovi isti, odnosno nekoliko verzija iste namirnice.

    Potpunu dominaciju supermarketa ugrožava i pokret "kupujmo domaće" koji postaje sve popularniji širom sveta. Dodatno, u strahu od genetski modifikovane hrane, kupci su sve skloniji kupovanju autohtonih proizvoda kakvi se mogu pronaći u manjim trgovinama.

    Ipak, tehnologija će biti ključna za razvoj trgovine u godinama koje dolaze. S obzirom na sve veću prisutnost interneta, danas je moguće imati pametne frižidere koji automatski naručuju namirnice. Usluge poput Instacarta i Amazon Fresha bitno su promenile današnje navike kupovanja, usled čega Amazon navodno razmišlja i o pokretanju drive – thru trgovina.

    "Smatram kako će trgovina kakvu je danas poznajemo izumreti ne za 50 ili sto godina, već za deset godina", kaže Lempert i dodaje: "Dostava na kućna vrata pomiče granice. Uz tehnološke inovacije poput autonomnih automobila, lako je zamisliti da će upravo oni obavljati vašu dostavu, baš poput Ubera."

    Vreme će pokazati hoće li se Lempertova predviđanja zaista obistiniti. Istovremeno, valja napomenuti kako, dok Lempert tvrdi da se industrija zaokreće prema manjim trgovinama, brojke ne podržavaju uvek njegovu tvrdnju. Između 2000. i 2013. godine, površina koju zauzimaju američke trgovine prehranom dodatno je povećana.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE