Ikea jednostavnim receptom čuva kupce
Ikea je osim po proizvodima, poznata i po vrlo zanimljivo uređenim dućanima koji funkcionišu kao velika samoposluga u kojoj se lako dođe do željene robe, a često se kupi i ono što nije bilo u planu.
Tokom sedam decenija poslovanja, švedska robna kuća Ikea postala je jedna od najvećih svetskih trgovina za opremanje domova, piše Inc.com.
Zasluge za ovaj poslovni uspeh najpre idu njihovom konceptu koji su stvorili s ove četiri 'dizajnerske' lekcije:
1. Smanjenje troškova na svakom uglu
U procesu proizvodnje, Ikea drži veliki akcenat na što manjim troškovima. Tako za izradu nameštaja koristi jeftinije ploče od vlakana koje naručuju u velikim količinama. Ikea takođe smanjuje troškove proizvodnjom izvan Švedske, odnosno u zemljama u razvoju.
2. Kupci se drže u neizvesnosti
Izgled trgovina Ikea je vrlo privlačan za kupca. Prostor je dizajniran tako da svaki ugao vodi do novih proizvoda i tako "mami" da se pogleda šta je sledeće.
3. Praktičnost
Kada su pre 50-ak godina shvatili da je glomaznije proizvode teže spremiti u auto, dosetili su se da bi mogli koristiti praktičnija pakovanja. I danas je Ikea poznata upravo po tome – većina proizvoda nalazi se u uskim kutijama s instrukcijama za slaganje kod kuće.
4. Saradnja s kupcima
Ikein koncept da ljudi sami slažu nameštaj na neki način izgleda kao "Lego za odrasle". Uključujući kupce u proces sastavljanja proizvoda, kao i držeći niske cene, Ikea gradi krug vernih posetioca, piše Inc.