Google kultura učenja

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Google kultura učenja

    Google već šestu godinu za redom dominira na vrhu liste najboljih kompanija za rad, koju Fortune magazin sprovodi već 18 godina. Jedan od razloga zašto je internet div omiljen kod zaposlenih leži u činjenici da Google konstantno pokušava da stvori radni prostor koji pogoduje razvoju talenata.

    Edukacija zaposlenih sastoji se u osnovi iz dva dela – teorijskog i praktičnog. Pored toga što obezbeđuje različite kurseve, osnovne i specifične za pojedine pozicije, svojim zaposlenima nudi i dodatne mogućnosti rada kako bi razvili veštine koje su tokom obuke naučili. Kursevi pokrivaju niz tema – od vođenja ličnih finansija do emocionalne inteligencije. Nudeći širi nastavni plan i program kompanija zadovoljava širi spektar potreba i interesa svojih zaposlenih. GoogleEDU oblikuje učenje u kompaniji na potpuno nov način, oslanjajući se na analitičke podatke i druge mere kako bi osigurao da svoje zaposlene uči onim veštinama koje će u kranjoj liniji obezbediti i profit samoj kompaniji. 

    Razvili su poseban tip mentorstva Googler to Googler. Radi se o tome da zaposleni na ovaj način praktično promovišu kulturu učenja sami. Put učenja prolaze zajedno, ali ne pod velom nečega što ih je HR odeljenje nateralo da urade. Navika Sergeya Brina, suosnivača kompanije, da kandidate na razgovorima za posao pita čemu bi mogli da ga nauče, prerastao je u Google kulturu učenja. Na taj način navode ljude da govore o nečemu do čega im je stalo, što budi njihovu strast i u šta veruju dovoljno da poduče nekoga.

    Google je poznat po tome što neguje i pravilo 80/20 i na taj način svojim zaposlenima daje mogućnost da razvijaju svoju kreativnost. Naime, 80 odsto vremena zaposleni posvećuju primarnom poslu, dok 20 odsto svog radnog vremena provode radeći na projektima u koje lično veruju i za koje misle da će pomoći kompaniji. Mnoge svoje proizvode poput AdSense i Gmaila razvili su upravo zahvaljujući ovom pristupu.

    Dva puta godišnje Google sprovodi sveobuhvatna istraživanja na uzorku zaposlenih. Na osnovu ovih zaključaka donose se odluke o mnogim pitanjima u vezi sa radom same kompanije, uključujući i obuku. Korišćenjem internih analitičkih podataka i imajući u vidu interesovanja zaposlenih, u ovoj kompaniji kreiraju se kursevi koji promovišu kvalitetan razvoj talenata. Na osnovu različitih anketa koje sprovodi među zaposlenima Google dolazi do podataka o tome koje kurseve zaposleni žele, koje kolege smatraju najboljim mentorima, kojim zaposlenima je neophodna
    dodatna obuka.

    Negovanje onoga što pokreće ljude

    Zaposleni mogu da dobiju dodatne slobodne dane kako bi se posvetili svojim strastima. Pored odmora, Google zaposlenima nudi dodatne prilike da iskuse život van posla. Oni mogu da uzmu i do tri meseca neplaćeno pod posebnim okolnostima.Tokom tog perioda plaća im se zdravstveno, a slobodno vreme mogu koristiti kako bi radili za neprofitne organizacije, političke kampanje ili druge projekte orijentisane ka zajednici.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE