Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ljudi željni znanja

    Kada u timu imate 106 ljudi željnih znanja, koji aktivno prate nove trendove u okviru svojih oblasti i šire, to je onda veliki zadatak za sektor ljudskih resursa, objašnjava Olja Šećerov, HR menadžer Infostuda. Kao jedan od najvećih izazova u upravljanju ljudskim potencijalima, sagovornica BIZLifea navodi obuku i razvoj zaposlenih.

    „Infostud je grupa sajtova i biznisa koji se nalaze u različitim fazama razvoja i imaju različitu tematiku. Ono što okuplja sve naše zaposlene jesu vrednosti koje negujemo unutar kompanije, i koje su i privatno bliske zaposlenima. Jedna od vrednosti se vezuje za učenje i konstantno usavršavanje.“

    Uslovi u kojima već 15 godina posluje Infostud su veoma dinamični. Najveću snagu ove kompanije čine upravo zaposleni koji su veoma fleksibilni i otvoreni, koji učenje i usavršavanje vide kao neminovnost, ali i svoju želju i izbor. „U takvim uslovima, edukacija zaposlenih nije nešto što je nužno nametnuto od strane sistema, to je nešto što se dešava i na inicijativu sa mih zaposlenih. Naime, u pitanju su ljudi koji su svesni da im edukacija i dodatno usavršavanje mogu značajno pomoći u poslu, ali i u privatnom životu“, ističe Olja.

    Planiranju i realizaciji obuka HR tim posvećuje veliku pažnju, s obzirom da je to u skladu sa vrednostima firme, potrebama biznisa, kao i željom i interesovanjem zaposlenih. Pre realizacije konkretnog edukativnog programa, veoma je važno razgovarati sa zaposlenim o samom programu. „Tim razgovorom postižemo dva cilja. Prvi je da zaposlenom približimo viđenje kompanije po pitanju obuke, u smislu očekivanja i efekata na razvoj zaposlenog kao i na doprinos poslovanju. A drugi cilj je da čujemo koja su očekivanja zaposlenog po pitanju konkretnog programa, kao i koliko se to uklapa u viziju njegovog daljeg profesionalnog i ličnog razvoja. Veoma je važno da smo na istoj liniji i da smo usaglašeni sa zaposlenima po pitanju svega što radimo“, navodi HR menadžer Infostuda.

    U prilici kada uvode novog člana tima u posao, pored inicijalne obuke, postoji određeni set obuka koji novozaposleni treba da prođu. Te obuke su u skladu sa potrebama biznisa i opisom posla novozaposlenog. Nakon toga, obuka zaposlenog prerasta u jedan zajednički projekat HR sektora, menadžera i samog zaposlenog. „To je svakako nešto o čemu se mnogo priča i neminovna je otvorenost sve tri strane“, objašnjava naša sagovornica.

    Postoji više kanala edukacije kojima se Infostud služi. U pitanju su razni seminari, treninzi, konferencije. Sve češće zaposleni odlaze na obuku u inostranstvo. „U inostranstvu pronalazimo obuke koje su retke u Srbiji ili ih gotovo nema, a u skladu su sa daljim razvojem naših zaposlenih. To je nešto što ih posebno raduje“, ističe Olja.

    Na pitanje da li je sprovođenje edukativnih programa ujedno i način da se zadrže talenti, HR menadžer Infostuda navodi da u ovoj kompaniji talentima smatraju sve one koji žele i vole da uče. „U tom kontekstu, trening i razvojni programi su svakako način da privučemo i zadržimo baš takve ljude.“ 

    Infostud porodica

    Glavna baza i najveća kancelarija kompanije Infostud smeštena je u samom centru Subotice, u zgradi podignutoj davne 1799. godine. Sjajna atmosfera koja vlada u ovom timu može se osetiti još sa ulaznih vrata, kroz svaki sprat na kom su smeštene kancelarije, a vrhunac timskog duha na poslednjem spratu u sobi za odmor gde se nalaze stoni fudbal, lejzibegovi, manja biblioteka koja se ažurira u skladu sa potrebama svakog sektora.

    Jedan od kutaka u ovoj prostoriji krije i ’grupu perspektivnih mališana’ – tablu sa fotografijama zaposlenih kada su bili deca, koja je svojevrsni pokazatelj odnosa koji se neguje među članovima ovog uspešnog tima. Pored maštovitih kancelarija, tu su i dve sale za sastanke od kojih svaka nosi specifično ime shodno svojoj nameni. Amfiteatar Nikole Tesle je moderno opremljena prostorija gde se odvijaju i konferencijski pozivi.

    Drugačija magija odigrava se u Laboratoriji Raše Pronalazača. Svojevrsnim prostorom za brainstorming dominira šest šešira. Svaki ima svoju boju i zadatak. Metodu ’Šest šešira’, tehniku paralelnog mišljenja, osmislio je Edvard de Bono, jedan od najcenjenijih svetskih stručnjaka u području konstruktivnog i kreativnog mišljenja. Šeširi predstavljaju pravila ’igre’ i dodeljuju ulogu osobi koja ih nosi. Onaj kome pripadne žuti šešir nastoji da pronađe sve ono što je pozitivno i vredno; beli šešir zanimaju tačne informacije i analizira činjenice; crveni šešir vodi se osećanjima i intuicijom, zeleni šešir je kreativan i namenjen je planiranju i stvaranju novih ideja; plavi šešir razmatra proces razmišljanja i određuje njegov tok, dok crni šešir upozorava na rizike i na moguće nedostatke donesenih odluka. Na ovaj način Infostudovci razbijaju navike koje su ’ubica’ ideja i traže inovativna rešenja. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE