Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li možete da zamislite da vam automobil nije potreban?

    Iako Uber koji vredi 70 milijardi ne može da dođe u Srbiju, nema veze, imamo Car:Go, ali šta je sledeći korak u ovoj industriji?

    Aplikacije koje spajaju putnike sa vozačima u realnom vremenu i naplaćuju usluge prevoza elektronski, putem mobilnih telefona već postoje. I to je dobro. Sloboda izbora je važna sloboda. Ako prevoz od identičnih tačaka košta u jednom slučaju 500 a u drugom 350 dinara, jasno je šta ćemo izabrati.

    Pre nekoliko godina je bilo nezamislivo „pozvati“ taksi putem aplikacije, a šta će biti za par godina?

    Godišnje se na automobile i automobilski prevoz potroši preko tri biliona dolara u Americi. I zato su samovozeća kola teren na kojem će se voditi „borba“ za deo velikog kolača. Igrači su Google, Apple, Uber i Tesla. Verovatno će biti još igrača.

    Samovozeća kola bi predstavljala potpunu automatizaciju i digitalizaciju saobraćaja. Vozače će zameniti softver. Da bi postojala samovozeći automobili, oni moraju da razumeju gde se tačno nalaze, šta je oko njih, šta bi moglo sledeće da se desi. I odluke moraju biti sigurne i prirodne. Inženjeri su sve to uspeli da urade. 

    Kako bi to moglo da izgleda?

    Zamislite svet bez saobraćajnih nesreća, gde bi bezbednost putnika bila neprikosnovena, gde ograničenja brzine nikada ne bi bila prekoračena. Zamislite da ne morate da registrujete automobil, osiguravate, nema više malog i velikog servisa. Parking? To vas više ne zanima. A koliko puta nas parking dovede do stanja o kojima je nepristojno pričati?

    Prevoz je uvek dostupan, brz i pristupačan. Pozovete samovozeća kola da dođu, odvezu vas na željenu lokaciju, i za tu uslugu adekvatno platite.

    A kakva je uloga Srbija u ovoj „revoluciji“? U Srbiji je 2008. godine prodato 57.000 novih automobila dok se u 2015. očekuje tek nešto više od 20.000. Prodato je i oko 110.000 polovnih automobila. Prosečna starost vozila je 16 godina, 30% ih je neispravno. Učešče na svetskom tržištu meri se u promilima, bezbednost nam je na poslednjem mestu, a tradicionalno smo nepoverljivi prema taksistima. Znači, ne velika.

    Iako sada deluje pomalo nemoguće da samovozeća kola postanu svakodnevica, revolucija u industriji prevoza je počela. Mi u Srbiji ćemo predstavu gledati kao što studenti gledaju predstave za 100 dinara. U pozorištu su, ali daleko od scene.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE