Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    STUDIJA SLUČAJA LOŠEG RUKOVODSTVA: Yahoo – Portal koji više ne vodi nikuda

    Kada je Marissa Mayer bila mala, želela je da postane neurohirurg. Umesto toga otisnula se u tehnološke biznis vode i otpočela neke druge operacije. Naime, kada je stala na čelo kompanije „Yahoo“ 2012. godine, od nje se očekivalo da oživi internet giganta koji je uveliko tonuo. Iako su njen dolazak pratila velika očekivanja, mnogo nade i bogata plata, pokazalo se da ova „krhka“ plavuša željna medijske pažnje ne može da iznese taj teret. Bilans je – mnogo neuspeha, između ostalog i u oktobru ove godine, kada je kompanija objavila kvartalni profit ispod očekivanog.

    LOŠE RUKOVODSTVO GLADNO MEDIJSKE PAŽNJE

    Kako piše Forbes, Marissa Mayer je studija slučaja lošeg rukovodstva. Nije svaki talentovani, uspešan izvršni kadar spreman za ulogu nekog ko bi trebalo da rukovodi. Činjenica je da je zadatak koji se vrti oko Yahoo brenda veoma težak, međutim, to nije opravdanje za njen neuspeh. Forbes se pita, zašto Yahoo odbor ne prepoznaje i ne reaguje na ovu situaciju?

    Forbes daje podatak da je trenutno najviše plaćena direktorka (42.1 milliona dolara), pa se s pravom postavlja pitanje da li je vredna ove investicije. Među mnogim greškama, Forbes ističe još jednu, a to je da Mayer nije imala kohezivnu, artikulisanu i jasnu strategiju.

    Mayer je uložila trogodišnji napor da sačuva Yahoo, ali rezultata nema. Ona je prvo bila zaposlena u Google-u kao inženjerka, a uživala je da zakuvava novinarske izveštaje. Kada je počela da radi za Yahoo, zaposleni su se nadali da će ih ona spasiti. Međutim, očekivanja su bila previsoka za ovu mladu i ambicioznu šeficu, koja je usput i gladna medijske pažnje.

    POGREŠNI POTEZI

    Cene akcija Yahooa su se udvostručile od kada je ona na čelnoj poziciji, ali to ima najviše veze sa kineskom internet kompanijom “Alibaba”, koja ju je kupila za samo milijardu dolara 2005. godine. Investitori su videli Yahoo kao način da dođu do Alibabe. Većina tržišne vrednosti Yahoo-a sada proizilazi iz njenih udela u Alibabi i Yahoo Japan, koja je posebna kompanija.

    Od kada je Marissa preuzela Yahoo, prihodi i profiti su opali. Pokušala je da ojača društvene mreže i mobilno reklamiranje, kupila je Tumblr (platforma za blogove) i BrightRoll (kompaniju za video reklamiranje) i na to potrošila oko 2.2 milijarde dolara. Ipak, Google i Facebook su jednostavno “pojeli” Yahoo online reklamiranje.
    Iako je treća najveća web patforma u Americi, odmah iza Googlea i Facebooka, ne nudi isti nivo targetiranja publike kao što to konkurencija radi.

    GRACIOZNI IZLAZ I BOLAN KRAJ

    Kako dalje piše Forbes, Mayer je mogla da priča manje a da sluša više. Mogla je svoje vreme da iskoristi da uči a ne da dela. Mogla je da "popravi" ograde, a ne da gradi zidove. Izabrala je da se drži slepo svog mišljenja i spinuje, umesto da uči i razume.

    Ono što je Marissa takođe propustila jeste da ne može da izmeni kulturu koji ne razume. Korporativna kultura je krhki ekosistem sa mnogo nezavisnih mehanizama koji moraju da budu negovani da bi napredovali. Jaka kultura je bitna za posao jer vodi ka promenama i napredovanju. Mayer je potpuno propustila da povuče najveću polugu koju direktor može da povuče – a to je (korporativna) kultura, zaključuje Forbes.

    Strani mediji se slažu, biti direktor je težak posao, na kraju krajeva nije Marissa ta koju treba okriviti, već bord direktora u Yahoou koji ne prepoznaje koji tip lidera je potreban da izvuče ovu kompaniju iz debakla. Mayerova još uvek ima priliku da se graciozno izvuče iz svega, jer u biznisu možete da odete pre nego što završite posao, što se ne može reči za hirurga.

    Bez nekog Alibabinog čuda, ili ogromne promene u rukovodstvu,Yahoo će nestati, polako i bolno.

    Foto: AP Photo/Lionel Cironneau, File/AP Photo/Julie Jacobson

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE