Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Čime god da se bavite trebaće vam: 6 koraka da budete master umetnosti ubeđivanja

    Mislite da je „umetnost ubeđivanja“ nepotrebna i da ne mora da se uči? A sad razmislite o tome kako da, prosto rečeno, ubedite šefa da vam da veću platu. Kako da ubedite nekog da nešto kupi od vas. Kako uveravate prijatelje da je vaš stav, mišljenje i ideja bolja od njihovog? Da li ste sasvim zadovoljni svojim umećem?

    Psihologija koja se bavi ovim „fenomenom“, i koja uključuje „pobedu nad ostalima“, bila je proučavana kroz generacije stručnjaka, što je dokumentovano na sajtu Psychology Today. Sva sreća, mnoge taktike  mogu se naučiti kroz vežbe, uspešne primere i poslovne savete.

    1. Ponavljanje je ključ da se zadobije nečija pažnja
    Mnogi preduzetnici pogrešno misle da je dovoljno da predstave svoju ideju sa puno strasti. U stvari, većina ljudi razvila je filtere da ignoriše (neželjene) informacije, osim ako ih ne čuje nekoliko puta u pisanoj ili usmenoj formi. To naravno ne znači da treba da budete dosadni, samo treba imati na umu da smo suviše zatrpani informacijama, i da nam ponekad treba skrenuti pažnju na nešto. Najbolji primer za to jesu muzički hitovi. Dok se ne zavrte nekoliko puta tokom dana na radiju, nisu hit.

    2. Pošaljite poruku u kontekstu koji je bitan za onog ko je prima
    Izbegavajte apstraktno ili tehničko objašnjenje koje može da razume samo onaj koji je baš „u materiji“. Pa čak i njima može da deluje pretenciozno. Koristite jednostavan rečnik koji je svakom razumljiv. Dodajte primere koji mogu da zainteresuju „suprotnu stranu“.

    3. Pre nego što počnete da pričate – slušajte
    Bilo da želite da doprete do investitora, partnera ili mušterije, morate prvo da slušate kako biste saznali šta je to što ga/je interesuje, i kakve to ima veze sa vašom idejom. Ako je osoba kreativna ili se često rukovodi intuicijom, nemojte na prvo mesto stavljati logiku i analitičke podatke. Napravite neku vezu između ta dva.

    4. Neka vaši prijatelji, saradnici ili savetnici budu neka vrsta „tople dobrodošlice“
    Voljniji smo da slušamo i verujemo nekom novom kada ga nam ga predstavi neki naš zajednički prijatelj ili poznanik, posebno ako ta „veza“ ima relevantno iskustvo i eskpert je u određenoj oblasti. Čak i ako je potrebno više vremena da se ugovori takav sastanak, vaš kredibilitet će biti na dobitku, ukrtatko – biće vredno toga.

    5. Materijalizjte svoju ideju u prototip ili demo "projekat"
    Ljudi uvek daju na vrednosti nečemu što mogu da dodirnu ili osete, više nego rečima ili idejama, koji tu negde lebde. Vi imate viziju o nečemu, ali to ne znači da će i drugi gledati „vašim očima“. Zato ideju bolje stavite na papir, za početak kao prezentaciju.

    6. Priložite dokaz da su i drugi zainteresovani i uzbuđeni oko vaše ideje
    Društvene mreže moćan su alat za testiranje vaše ideje uz minimalan trošak i rizik, a imaju velki potencijala za širenje i primenu vaše poruke, od strane pravih ljudi. Dokaz da 1.000 ljudi pozitivno reaguje na vašu ideju ili poruku, ima većeg efekta nego kada „samo“ nekog ubeđujete.
    Na taj način pokazujete da ste sposobni i spremni da sprovedete svoju ideju u delo. To čak znači da ste došli do rešenja, sa dokazanim poslovnim modelom, sa stvarnim kupcima koji su platili cenu time što su zadovoljni.

    Dakle, umesto što prvo imate sjajnu ideju i onda krene teži deo – ubeđivanje, ili kao bismo još rekli – natezanje, probajte da idete korak ispred svog sagovornika. Slušajte ga, zainteresujte se za ono što njega zanima, dajte mu nešto što ga se tiče i nešto što je opipljivo, i što je druge već oduševilo. Prema ekspertima, ubeđivanje je najvažnija veština koja vam je potrebna da uspete u poslu.

    Da li smo vas ubedili?

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE