Marketinški okršaj godine: Koliko košta sekund reklame na Super Bowlu
Najgledaniji sportski događaj na svetu osim velike borbe na terenu za šampionsku titulu, donosi i takmičenje brendova u tome ko će imati bolju i originalniju reklamu.
U jubilarnom 50-om Super Bowl finalu u nedelju sastaće se Denver Broncos-i i Carolina Panthers-i na Levi’s stadionu u Santa Clari. Do meča za Lombardijev trofej, Denver predvođen Peyton Menning-om je stigao pobedom nad prošlogodišnjim šampionom New England Patriots-ima 20 – 18, dok je Carolina ubedljivo savladala Arizona Cardinals-e 49 – 15.
Super Bowl će pratiti oko 200 miliona gledalaca, što je za kompanijske gigante bitka za zadržavanje postojećih i pridobijanje novih korisnika. Milionski auditorijum je dovoljan razlog da neki brendovi izdvoje čak i do pet miliona dolara za TV spot od 30 sekundi.
Ova neverovatna cena važi samo za prikazivanje reklame tokom utakmice. Kompletni troškovi koji podrazumevaju snimanje spota, digitalni marketing i sve što prati kvalitetnu kampanju za Super Bowl finale, mogu da dostignu i 30 miliona dolara.
Neke kompanije poput Amazon-a, Colgate-a, PayPal-a i LG-a će prvi put ’učestvovati u finalu’ dok stari igrači nastavljaju tamo gde su stali proteklih godina. Što ne čudi, jer je jedno istraživanje pokazalo da 97% ispitanika voli da gleda reklame tokom Super Bowl-a.
Pogledajte neke od najboljih TV spotova koji će biti prikazani tokom 50-og finala NFL-a:
Foto: pixabay