POJAM DANA: Internet stvari
Digitalni marketing je jedna od poslovnih disciplina s najviše žargonskih pojmova, koji simbolišu veliku promenu nastalu u marketingu kao rezultat tehnoloških inovacija i životnog stila milenijumske generacije.
Ukoliko ste novi u svetu digitalnog marketinga ili ste već iskusan profesionalac koji je svestan da su televizija, radio i štampa, u obliku koji danas poznajemo, stvar prošlosti, sve više ćete se susretati s pojmovima koji postaju neka vrsta jedinstvenog, univerzalnog jezika kojim se današnji marketinški stručnjaci sporazumevaju.
Neke od naiinteresantnijih izraza našli smo u knjizi DIGITALNI MARKETING: POJMOVNIK, autorke Nataše Krstić, u izdanju Fakulteta za medije i komunikacije.
Pojam dana: INTERNET OF THINGS // INTERNET STVARI
Skraćeno: IoT
Drugi naziv: internet svega [internet of everything, IoE] ili mreža svega [network of everything, NoE]
Popularan izraz za koncept budućnosti gde su predmeti od svakodnevne upotrebe, ljudi ili životinje povezani s internetom i/ili drugim uređajima. Svaka stvar ili biće koje je povezano u sistem poseduje jedinstvene identifikatore (IP adrese) i sposobnost da samostalno prenese podatke preko mreže bez ljudske ili računarske podrške. Koncept je nastao kao rezultat spajanja bežične tehnologije, mikro-elektromehaničkih sistema i interneta.
Primer: u medicini – pacijenti samostalno prate rad srca na računaru ili mobilnom telefonu; u poljoprivredi – životinjske farme opremljene su biočip-predajnicima; automobilskoj industriji – senzori upozoravaju vozače kada je nizak pritisak u gumama, itd.