POJAM DANA: Prirodno oglašavanje
Digitalni marketing je jedna od poslovnih disciplina s najviše žargonskih pojmova, koji simbolišu veliku promenu nastalu u marketingu kao rezultat tehnoloških inovacija i životnog stila milenijumske generacije.
Ukoliko ste novi u svetu digitalnog marketinga ili ste već iskusan profesionalac koji je svestan da su televizija, radio i štampa, u obliku koji danas poznajemo, stvar prošlosti, sve više ćete se susretati s pojmovima koji postaju neka vrsta jedinstvenog, univerzalnog jezika kojim se današnji marketinški stručnjaci sporazumevaju.
Neke od naiinteresantnijih izraza našli smo u knjizi DIGITALNI MARKETING: POJMOVNIK, autorke Nataše Krstić, u izdanju Fakulteta za medije i komunikacije.
Pojam dana: NATIVE ADVERTISING // PRIRODNO OGLAŠAVANJE
Drugi naziv: organsko oglašavanje [organic advertising]
Metod oglašavanja koje se sprovodi u obliku i kroz funkcionalnost platforme na kojoj se prikazuje, stvarajući utisak da je sastavni deo prirodnog sadržaja na internetu. Reč je o sponzorisanom ili plaćenom sadržaju koji je po temi blizak mediju na kojem se objavljuje a koji čitaoci doživljavaju kao koristan, interesantan i rado ga dele. Najčešće se plasira u obliku plaćenog PR-a na veb-sajtovima i internet portalima [content marketing] ili specijalno kreiranog sadržaja (video, slike, članci, muzika, komentar, infografika) u kombinaciji s tekstom, za čije se objavljivanje plaća zakup po modelu veb-banera. Prirodno oglašavanje ne prekida niti ometa korisnika reklamnim porukama koje nemaju nikakve veze sa sadržajem koji konzumira, što ga čini sličnim oglašavanju u štampanim medijima poznatom pod nazivom Advertorial: kombinacije sponzorisanog teksta i oglasa koji se u potpunosti uklapa u redakcijske strane. Najčešći primeri prirodnog oglašavanja su marketing na internet pretraživačima i promovisani postovi na društvenim mrežama.