Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako da se dopadnete bilo kome i psihologija koja stoji iza toga

    Iako ga često potcenjujemo prvi utisak je jako bitan. To je onda kada instintkivno procenjujemo osobu na osnovu samo jedne situacije, rečenice ili postupka, kad reagujemo "iz stomaka". Ipak, nije sve baš na iracionalnom nivou, situaciju možemo da kontrolišemo, a evo i kako.

    U knjizi „Misliti brzo i polako“, psiholog Daniel Kahneman uvodi koncept „preterane emotivne povezanosti“ ili ono što znamo kao „halo efekat“, piše sajt Psychology Today. Halo efekat je „tendencija da volimo (ili ne volimo) sve u vezi sa tom osobom – uključujući stvari koje nismo ni videli“ – a sve to na osnovu jedne situacije ili iskustva sa tom osobom.

    On daje primer kada sretnemo neku osobu na zabavi koja nas kasnije pita za recimo neku pomoć ili donaciju. Ako vam je ta osoba simpatična, okarakterisaćete je kao više darežljivu, a ako vam nije simpatična, za vas će biti manje darežljiva.
    U suštini, ljudi pre imaju tendenciju da procenjuju druge na osnovu ranih emocionalnih utisaka nego na osnovu prvih procena osobina, a zatim se formira emotivni utisak. Tako da prvi utisak postaje posebno važan.

    Kahneman pita: Šta mislite o Alanu i Benu?

    Alan: Inteligentan, vredan, impulsivan, kritičan, tvrdoglav i zavidan.
    Ben: Zavidan, tvrdoglav, kritičan, impulsivan, vredan i inteligentan.

    Ispostavilo se da većina ljudi procenjuje Alana kao simpatičnijeg od Bena, iako je lista osobina ista samo ne ide istim redom. U stvari, tvrdoglavost osobe koja je prvo uočena kao inteligentna ponekad priziva poštovanje, piše Kahneman, dok inteligencija zavidne i tvrdoglave osobe čini da mislimo da je ta osoba opasna.

    Redosled kojim posmatramo karakteristike osobe, iako se ređaju slučano, povećava težinu prvog utiska.
    Tako na primer, na intervjuu za posao, najbolje je da počnete predstavljajući svoje slaganje (sa kompanijom) ili da pokažete dopadljivost, simpatičnost. Menadžer za zapošljavanje će verovatno proceniti vašu inteligenciju kao veću u odnosu na osobu koja je jednako pametna kao i vi, a koja nije počeo izazivajući pozitivne emocije.

    Ali u nekim situacijama u kojima vam je potrebno znanje da ostavite pozitivan prvi utisak, kao na primer da budete u toku sa time šta se dešava u svetu, šta biste uradili?

    David Epstein, autor popularne knjige „Sportski gen“, kaže da biti u toku sa važnim temama, vestima, odličan je način da kreirate pozitivan inicijalni halo efekat, bilo da želite da se povežete sa svojim kolegama sa posla ili da impresionirate devojku ili dečka na prvom sastanku.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE