IZBORI 2016: Ko se najviše pominje u štampanim medijima, i ko koga najviše napada?
Prošle nedelje predsednik Srbije je i zvanično raspisao vanredne parlamentarne izbore čime je i „zvanično“ počela borba stranaka za prisustvo u medijima.
Od 5.marta u saradnji sa agencijom Real Time Clipping počeli smo da pratimo prisustvo stranaka u štampanim medijima, a prema podacima za period od 5-11. marta, od ukupno 404 objave u kojima se pominju političke stranke, najveću zastupljenost ima Srpska napredna stranka (169 objava).
Da napomenemo, u pitanju su samo objave u kojima se pominju stranke, ne i aktivnosti Vlade Srbije.
Iza SNS-a, sledi Demokratska stranka sa 108 objava, pa Socijalistička partija Srbije sa 79 objava.
Ono što ćemo pratiti u narednim nedeljama su i takozvani „napadi“ stranke na stranku.
Prema podacima Real Time Clipping–a, najviše „napada“ imala je SNS, dok je ista stranka i najviše puta „napadnuta.“ DS je u protekloj nedelji imao pretežno defanzivnu ulogu – demantima se branio od napada SNS-a. Pokret socijalista je zamerke upućivao isključivo DS-u i koaliciji Dveri-DSS, dok su Radikali oštro kritikovali DSS i SPS.
Moglo bi se zaključiti da stranke u prvoj nedelji predizborne kampanje još uvek nisu krenule sa intezivnom upotrebom direktnih napada i serije uvreda, koje će se svakako intezivirati tokom nastavka predizborne kampanje.
Kada su mediji u pitanju, najviše objava imale su Večernje novosti, a slede novosadski Dnevnik i Danas.