Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Aćimović za BIZLife: Srbija nikako da iskoristi dobar geografski položaj

    „Imamo kuću na sred druma“, citira poznatu rečenicu Jovana Cvijića prof. dr Slobodan Aćimović, navodeći da nije prvi put da se poteže pitanje dobrog geografskog položaja Srbije. „Problem je što nikako da iskoristimo taj položaj. Koridora ima deset i već su jednim delom pokušali da nas zaobiđu putem Koridora 4 koji ide preko Rumunije i Bugarske, i to je na neki način trebalo da nam bude opomena.“ Kako ocenjuje naš sagovornik nije samo poenta završiti putni Koridor 10, već izvršiti neke druge promene, pre svega na železničkom koridoru 10 koji je jako slab. Železnica, kako navodi, ima konkurentske prednosti za prevoz veće količine robe, a naročito je bitna za inkorporiranje integralnog transporta. „Jako mali procenat roba prevozimo kontejnerima i potpuno zabrinjava činjenica da hoćemo da napravimo kontejnersko čvorište u Batajnici, a pri tom ne uključujemo sva tri vida saobraćaja, nego samo drumski i železnički.“

    Osvrćući se na izgradnju intermodalnog logističkog centra u Batajnici, čija je gradnja najavljena još pre nekoliko godina, Aćimović ponavlja da bi strateški bilo bolje ovaj centar pomeriti bliže Dunavu. „Koridor 7 i dalje je nedovoljno iskorišćen. Naravno, postoje prirodna ograničenja, ali bih rekao da ne postoje dovoljni stimulansi da se roba prebaci na Dunav. Na nivou EU imate velike projekte kao što su Marko Polo 1 i 2, kojima se kompanije stimulišu da robu koja se transportuje iz severne Evrope, ne voze drumovima, nego da do južne Evrope stiže brodovima, a kako bi se smanjile gužve na putevima, buka, zagađenja. Mi kao država nemamo novac da stimulišemo kompanije na ovaj način, ali bi možda mogli da probamo sa EU da napravimo projekat kojim bi barem robu koju vozimo od Beograda do Novog Sada prevozili Dunavom. Ali, bez ozbiljne logističke luke na Dunavu koja će povezati tri vida saobraćaja – drumski, železnički i rečni, imamo vrlo male šanse da u narednom periodu značajno bolje iskoristimo Koridor 7.“

    Vraćajući se na temu drumskih koridora i pitanje koliko nedovršena putna infrastruktura utiče na sektor transporta i logistike, Aćimović potvrđuje da je dosta toga urađeno u poslednje vreme, s tim što je Koridor 10 trebalo završiti pre 25 godina bar. „Završetak Kordiora 10 svakako je jedna od najbitnijih stvari. To je bitno pitanje iz ugla bilo koje firme koja ima potrebe za logističkim akivnostima. Dosta govori i činjenica da je 95 odsto direktnih stranih investicija u Srbiji u poslednjih 15 godina sagrađeno vrlo blizu Koridora 10. Svaka fabrika, logistički centar, retail park – svi bi želeli lokaciju pored autoputa. Zato treba završiti i pravac koji zovemo Koridor 11, čime bi taj deo zapadne Srbije dodatno postao atraktivan za investitore. Svaka ozbiljna ulaganja u infrastrukturu su pretpostavka privrednog razvoja nekog dela zemlje“, zaključuje Aćimović.

    Više o putnoj infrastrukturi u Srbiji čitajte u septembarskom izdanju BIZLife magazina

    [preporucene_vesti ids=“245907″]

    Izvor: BIZLife magazin

    Piše: I.L.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE