Akcijski plan za kompanije – kako PREŽIVETI period krize koronavirusa - BIZlife

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Akcijski plan za kompanije – kako PREŽIVETI period krize koronavirusa

    Epidemija koronavirusa naterale je mnoge firme na iznenadne i neočekivane promene u načinu organizovanja svog rada. S obzirom na to da se sve dogodilo prilično brzo, mnoge od njih odluke donose u hodu, bez ikakvog plana.

    Cilj akcijskog plana je da se pomogne sistemu da ostane stabilan i da male, uslužne kompanije prežive. Sigurno će biti profitera koji će želeti da zarade kratkoročno, ali treba ih izbegavati i upozoriti da sada nije vreme u kojem se teži zaradi, već preživljavanju.

    Vaši poslovni saradnici će biti tu i nakon što prođe ova situacija i bitno je da budete maksimalno korektni prema svima, što najviše uključuje transparentnost jer se tu radi o finansijskoj egzistenciji mnogih ljudi.

    Ako svi zajedno ravnomerno podnesemo teret novonastale situacije, i poslodavci i zaposleni, imaćemo gde da se vratimo nakon stabilizacije i normalizacije poslovanja.

    Ovo je predlog AKCIJSKOG PLANA:

    – Napravite projekcije novčanog toka u iduće dve, četiri, osam, 12 nedelja
    – Projekciju troškova u idućem periodu
    – Transparentnu komunikaciju sa zaposlenima o planovima za idući period
    – Organizujte rad za koji nije potreban dolazak na lokaciju – omogućite radnicima osnovna sredstva za rad

    Ako problem s novčanim tokom dolazi za nedelju ili dve, ODMAH s radnicima dogovorite odsustvo i po potrebi NEPLAĆENO odsustvo. Cilj je smanjiti troškove i sačuvati radna mesta. U ovom periodu je važno da radnici imaju za osnovne troškove života, najviše za hranu i potrepštine.

    NE SMANJUJTE RADNICIMA PLATE BEZ ANEKSA UGOVORA O RADU
    – Marketinške i slične aktivnosti smanjite na minimum
    – Transparentno pričajte s kupcima i dobavljačima, budite razumni u predlozima
    – Odobrite kratkoročni moratorijum plaćanja kupcima
    – Tražite kratkoročni moratorijum plaćanja ključnim dobavljačima
    – Objasnite dobavljačima koji nisu ključni kašnjenja u plaćanjima
    – Država treba s bankama da dogovori moratorijum na kredite (fizičkim i pravnim licima)
    – Ako je moguće, dogovoriti kratkoročno sniženje cene ili odlaganje plaćanja iznajmljivanja poslovnog prostora, ili ga u potpunosti otkažite ako je trošak značajan
    – Imajte strpljenja i razumevanja za sve što dolazi

    Ovaj plan bi trebalo da pomogne da se spasi što je moguće više poslovnih subjekata koji ulaze u jako izazovno razdoblje, a posledično tome i radna mesta. Svi treba da se pripreme na vreme i smanje posledice koje će malo preduzetništvo pretrpeti.

    Sve informacije o koronavirusu možete pronaći u posebnoj rubrici na našem sajtu COVID-19.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE