„Ako vas za tri dana ne vide na Jutjubu, ništa niste uradili“
„Moderni marketing je kao Njujork, nikada ne spava.“
Na prvoj content i marketing konferenciji „Content Experience“ u Beogradu, koja je u toku, pored mnogih uglednih predavača, govorio je i Lazar Džamić, kreativni strateg. Do nedavno, bio je šef tima za brend strategiju u Guglovom kreativnom think-thank-u ZOO u Londonu, direktor strateškog planiranja u nekoliko londonskih kreativnih agencija i jedan od prvih digitalnih stratega u Velikoj Britaniji.
Lazar Džamić smatra da je u digitalnom prostoru lako ignorisati sadržaj.
Marketing je ogroman prostor, i ne može se njime baviti samo jedan čovek, ili samo jedna agencija ili tim ljudi. Ne postoji dobro i loše, ne postoji onaj koji je u pravu ili nije. Samo postoje razni uglovi gledanja.“
Ono što Džamić ističe je da sadržaja ima i previše, a da istraživanja pokazuju da ljudi najbolje reaguju na beli papir (White paper), infografik, video, pa članak.
Džamić kaže da na osnovu istraživanja znamo da za šerovanje videa imamo 3 dana.
„Ako nas za 3 dana ne vide, onda ništa nismo uradili.“
On ukazuje da ne treba da zaboravimo činjenicu da se, za samo sat vremena, na Jutjubu pregleda preko 280 miliona videa, i „pitanje od milion dolara“ je kako se pronaći u tolikom prostoru, a prema Džamiću za oglašivače postoje dva faktora: mentalno prisustvo i emotivna rezonanca.
Džamić se pita gde je razlika između contenta i marketinga i podseća na jednu od reklama koja se pretvorila u „content“ – „Da li ste mogli i da pretpostavite da je crtani „La linea“ krenuo kao reklama za šerpe?“
Džamić na kraju zaključuje:
„Najstariji zanat je pripovedanje. Dobra priča je već preko 100 godina (i verovatno i više) najbolja za angažovanje publike.“
Izvor: BIZLife
Foto: BIZLife
Piše: D.G./N.V.
Pingback: Džamić za BIZLife: Jezik novog marketinga se u Srbiji već govori - Bizlife.rs