Sve je isto, samo je bolja komunikacija – moja ex YU turneja

Piše: Dr Borislav Miljanović, Represent System

Gotov je "raspust", natrag na posao! Nadam se da su se svi odmorili, možda priuštili sebi neko lepo putovanje, i napunili baterije za nove radne pobede. Za mene, međutim, ovo ne znači veliku promenu u ritmu jer ceo ovaj mesec prolazi u znaku putovanja – počelo je turistički, nastavlja se radno. S tim u vezi hoću da najavim svoju veliku majsku komunikacijsku turneju po prostorima bivše Jugoslavije. Što smo više odviknuti od toga da posmatramo ovo veliko tržište kao celinu, to nam je jasnije koliko je zapravo veliki i značajan tržišni prostor u pitanju. Regionalni komunikatori toga su, međutim, vrlo svesni, pa godinama unazad mudro koriste svaku priliku za okupljanje i razmenu stučnih znanja i iskustava.

Počinjem ove nedelje od Tvitomanije u Novom Vinodolskom. Na najvećoj regionalnoj konferenciji o društvenim mrežama učestvovaću kao govornik na panelu PR i digital – da li odvajati? gde ćemo razgovarati o budućnosti PR struke i promenama koje dolaze sa digitalizacijom. Naravno, potrudiću se da prisustvujem i ostalim diskusijama o različitim aspektima digitalne komunikacije u kontekstu društvenih medija, a siguran sam da će radnu atmosferu osvežiti i dobro druženje sa najpoznatijim regionalnim tviterašima. Nakon Tvitomanije, početak sledeće nedelje ću dočekati u Prištini, na novim radnim zadacima i poslovnim sastancima. Radujem se ovome i nadam se da će ova rečenica što pre postati deo poslovne svakodnevnice za sve nas. Odmah nakon toga, 15. maja žurim u Banja Luku na još jednu konferenciju pod nazivom Porodične firme – stub razvoja ekonomije Republike Srpske, u organizaciji centra za edukaciju, Pro Educa, i pod pokroviteljstvom predsedinka Milorada Dodika. Dva dana kasnije vraćam se na kratko u Srbiju, gde me, naravno, čeka još posla. Jedna od obaveza kojima se radujem je stručni regionalni skup, CEFTA nakon pristupanja Hrvatske EU, u organizaciji Privredne komore Srbije i BIZLife-a, na kome će se raspravljati o predstojećim promenama u trgovini u regionu. Pri kraju meseca na rasporedu je putovanje u Crnu Goru, na Samit sto biznis lidera u impozantnom Splendidu, gde ću učestvati upravo kao jedan od biznis lidera iz regiona. Poslednja stanica na majskoj turneji jeste regionalna konfrencija o odnosima s javnošću, PROACTIVE, koja se održava na Kozari i gde ću se pojaviti u svojstvu jednog od predavača. Dakle, čeka me gust raspored i dug put, ali i veliko zadovoljstvo što ću za mesec dana skoro u cugu obići veliki deo balkanskog komunikacijskog tržišta.

Moja generacija, manje ili više, i u zavisnosti od trenutka i konteksta, sa posebnim emocijama priča o vremenu kada nam za ova putovanja nije trebao pasoš. Sva ta pomešana osećanja i mišljenja, čini mi se, lepo staju u onu čuvenu Dikensonovu rečenicu "It was the best of times, it was the worst of times …". Bez obzira na to da li se ubrajate u jugonostalgičare ili ne, sigurno vam je jasno da vreme neumitno teče i da dolaze nove generacije koje ne dele isto iskustvo sa nama i koje, s pravom, čitava ta priča "smara". I to je u redu. Granice su tu gde jesu, a ljudi su ti koji treba da se pokreću i da ih prelaze. Pogled u budućnost, korak unapred i normalan život u razvijenom regionu čine čuda za pomešana osećanja i različita mišljenja, i to treba da je prioritet za sve nas.

Posebno sam ponosan što mogu da kažem da komunikacjiska delatnost na prostorima ex SFRJ godinama u nazad funkcioniše u potpunoj saglasnosti sa ovim principom. Regionalna komunikacijska saradnja je na izuzetno visokom nivou i to treba da bude uzor za mnoge druge poslovne grane. Za sada, moje kolege iz regiona daju odličan primer kako se želja za sopstvenim usavršavanjem stavlja u službu zajedničkog napretka. Nadam se da će i budući ex SFRJ komunikatori nastaviti da grade dobre odnose u našoj struci, jer upravo je naš zadatak da podsetimo sve ostale – dobra komunikacija je osnov svake druge saradnje.