Da li pratite Balenciagu, (nezvanično) najbizarniji instagram nalog?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Sandra Babić, communications manager

Nas oko 10,1 miliona instagramera zgrane se svaki put kada luksuzni modni brend Balenciaga objavi svoj novi post u feed. Verovatno još bizarniji od prethodnog. Ako skrolujete instagram pred spavanje, ovaj profil vam, kažu neki mediji, može izazvati noćne more. Bez obzira na to, nastavićete da skrolujete.

Tamo nisam našla ništa za sebe od „ready to wear“ kolekcije, ako ništa drugo skupoceno je, niti je foto „pakovanje“ modela nešto što potencijalnog kupca na prvu loptu privlači. Barem ne milenijalce.

Istovremeno, nisam sigurna da poznajem ikog ko bi bio toliko hrabar da „Balenciaga style“ (osim onih groznih kopija džombastih patika po Beogradu) prenese na ulicu, verovatno i nikog ko bi njihov recept za instagram content prekopirao za sopstveni modni brend.

Ono što demantuje nas, skeptike je hrabrost (ili čist račun) francuske luxury holding kompanije Kering, koja u svom vlasništvu ima brendove Gucci, YSL, Alexander McQueen, Bottega Veneta pa i Balenciagu, koja ima cilj da na instagramu „lovi“ mlađe kupce.

Kering je, prema podacima Tribe Dynamics analitike, doneo najveći uticaj na društvene mreže 2018. godine – čak polovinu medijskog budžeta potrošili su na digital advertising, odnosno 20 procenata više nego samo tri godine ranije.

Na društvenim mrežama, piše Njujork Tajms, luksuzni brendovi oslobođeni su svih formi tradicionalnog oglašavanja u magazinima sa ‘sjajnim’ papirima i skupim editorijalima.

Instagram, omiljena društvena mreža pravih fashionista, dozvolila je neobične, catchy, pa čak i edgy kampanje kojima veliki igrači ulažu u korisničko iskustvo, što je mnogo skuplje (i vrednije) od same tehnologije.

A pretočeno u brojke…?

Pretočeno u brojke, Balenciaga u online svetu trenutno izgleda ovako: 10, 1 milion pratilaca na instagramu, updateovan feed u proseku jednom dnevno, profil dnevno zaprati oko 6.500 ljudi. Balenciaga, zauzvrat, ne prati nikog. Čak ni Viktoriju Bekam.

Louis Vuitton, koji takođe polovinu sredstava za marketing alocira na društvene mreže, istovremeno prati koliko vredi social media buzz i neplaćeni social media content.

Gucci je otišao i korak dalje pa je 2016. godine ko-dizajnirao kolekciju “Guccighost” sa umetnikom koji je po Njujorku oslikavao njihov logo i sa hashtagovima postavljao fotografije na mreže.

Na taj način, Gucci je uključio svoje fanove i poručio im da će, ako postuju sadržaj sa njihovim proizvodima, oni to možda i videti (repostovati).

Balenciaga, sa druge strane, takođe ima pažljivo osmišljen instagram nalog koji sasvim sigurno nije namenjen svima nama ali ni svetskoj javnosti koja se nad njime zgražava.

Ali ako pogledamo broj sponzorisanih postova (nula) i broja naloga koje prati (nula) reč je o jednom veoma uspešnom neplaćenom social media buzzu o kome mesecima unazad svi pišu, pričaju i masovno prate.

Da li ste sada i vi među 10 miliona followera koji prate Balenciagu, (nezvanično) najbizarniji instagram nalog i zašto ne?

Izvor: Sandra Babić, communications manager

Foto: Sandra Babić, communications manager