Napoleon

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Piše: Milovan Miličković, glavni urednik BIZLife magazina, iz „Uvodnika“ novog broja 

Zamislite da radite u nekoj PR agenciji ili ste nekakav konsultant „frilenser“ i jednog dana u kancelariju vam uđe javna ličnost. Ne baš prijatne spoljašnjosti, sa „entourage“-om od par njih kao trokrilni ormani, pa u momentu ne znate da li ste se više uplašili od njih ili od njega.

Znate ko je on. Ponosni vlasnik Napoleonovog sindroma, neomiljen u društvu, ali ni u javnosti, kroz karijeru je pokazao manjak obraza, etike, morala, menjao je idejne pravce u zavisnosti od toga kako vetar duva, sama činjenica da ide sa „gorilama“ govori da se plaši slučajnih prolaznika, znate da ima više neprijatelja nego prijatelja, znate da će vas, dok mu kasnije budete govorili, prekidati do iznemoglosti potencirajući svoje ogromno znanje, svoju želju da nešto uradi, svoj cilj da ostane upamćen.

I traži od vas da mu radite na pozitivnom imidžu u javnosti.

Znam da biste verovatno zaplakali u sebi, ali izazov je veliki. Znate da je ta misija već osuđena na propast. Znate da se takvim ljudima ne može pomoći i da su već dovoljno uradili za svoj lični imidž. On vas ozbiljno pita šta bi trebalo da bude prvi korak, da se krene, „da ljudi vide kako sam ja jedno osećajno biće, kako znam da volim i da nisam sve ono što se priča o meni“.

A vi mu kažete: Napišite knjigu.

Teško je danas održati pozitivni imidž. Previše je društvenih mreža, portala, televizija, svaka reč se prati, svako izneto mišljenje meri, svaka postovana slika komentariše. Kako obuzdati želju da se nešto tvituje, kako ne odgovoriti na pitanje novinara o aktuelnim dešavanjima, kako se ne slikati sa koktelom u ruci na predivnoj plaži na egzotičnoj destinaciji. A svaka ta reč ili slika naići će na komentare. Biće pozitivnih naravno, „super si“ , „svaka čast“, ali i drugih. Ti drugi mogu da promene tok, da zažalite što ste uopšte nešto podelili u javnosti. A iako je uvreženo mišljenje da ovaj narod slabo pamti, dovoljno je par njih koji imaju slonovsko pamćenje i par klikova na Guglu i podsetiće vas, unakaziće vas, uništiće vas.

Jedan način da očuvate pozitivni imidž je da kao i u tekstu koji ćete čitati u magazinu, povučete ručnu u javnosti, tj. ne delite svoje mišljenje. Samo lepo, samo pozitivno, nemam stav o ovome, nemam stav o onome i bez konfrontacija.

Drugi način je da se jednostavno povučete iz „javnog života“ Fejsbuka, Tvitera i ostalih.

Međutim, nijedan ni drugi nisu dobri načini. Najbolja stvar kada je lični imidž u pitanju je da stojite iza onoga što kažete, imate obraza da „stanete pred ljude“, a kada je vaš posao u pitanju – da verujete u ono što radite i da nikoga niste prevarili. Ako ste sve to ispunili, „legenda o vama“ će sama da se priča, neće vam biti potreban nikakav konsultant.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Pixabay