Šta smo naučili tokom pandemije COVID-19?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Metro

Piše: André Rinnensland, generalni direktor METRO Cash & Carry Srbija

Vanredne ili krizne situacije, iako teške i veoma izazovne, takođe predstavljaju i vredne lekcije za budućnost. Sada živimo jednu takvu stvarnost i učimo kako da se najbolje nosimo sa izazovima koji su u globalnom fokusu već mesecima.

Postoji više stvari koje je METRO naučio tokom prethodnih nekoliko meseci, ali glavna među njima pokazala nam je da kada organizacija prepozna brigu o zaposlenima kao ključnu – sve ostalo će doći na svoje mesto. Uvek smo bili kompanija koja svoje zaposlene stavlja na prvo mesto, u svim aspektima poslovanja, ali kada je pandemija nastupila znali smo da bez obzira na izazove sa kojima se susretnemo, zaštita zdravlja i bezbednosti naših zaposlenih mora biti apsolutni prioritet. To smo postigli nizom sveobuhvatnih mera koje su bile definisane tako da omoguće ljudima da zaštite sebe i svoje najbliže, kao i da im pruži balans u izmenjenim okolnostima, između poslovnih i privatnih obaveza. Ono što smo videli kao rezultat bio je još bolji timski rad, kolege koje pomažu jedni drugima i koje pokazuju solidarnost, posvećenost i lojalnost. Naša redovna anketa zaposlenih demonstrirala je da smo nakon vanrednog stanja postali još bliži kao tim, dok zaposleni prepoznaju i cene podršku koju su dobili kada im je bila najpotrebnija. Zbog toga je, čak i u vremenu punom izazova, njihovo zadovoljstvo i ponos radnim okruženjem i njihovim poslom, veće nego uobičajeno.

Zaposleni koji se osećaju ispunjeno, ultimativno predstavljaju najbolju poslovnu praksu, jer ljudi koji vole svoj posao pokazuju kreativnost i istrajnost, čak i kada se celokupno okruženje suočava sa poteškoćama. Upravo na taj način METRO Cash & Carry Srbija pokazuje da je konstantan, ali fleksibilan i pouzdan partner svojim kupcima i partnerima, i to je nešto što i oni sami primećuju. Istraživanje zadovoljstva kupaca pokazuje da veoma cene konstantno bogatstvo i kvalitet naših usluga i asortimana proizvoda, kao i činjenicu da su naši zaposleni u prodavnicama bili dosledno ljubazni i predusretljivi, čak i tokom najizazovnijih situacija vanrednog stanja. Kupci i partneri prepoznali su to kao znak naše sposobnosti da se dobro organizujemo i brzo i adekvatno prilagodimo novim okolnostima, koje se neprestano menjaju.

Takođe smo shvatili da su sada, više nego ikad ranije u našoj poslovnoj istoriji, inovacije i prilagođeni pristup potrebama svake grupe naših kupaca – ono što će pomoći i oporavku njihovih biznisa i našoj održivosti. Bilo da izlazimo sa kreativnim idejama za promociju poslovanja naših HoReCa kupaca tokom vanrednog stanja, ili da omogućavamo online kupovinu i dostavu za sve naše kupce, a ne samo profesionalne, ili kreiramo prilagođene, hamper, pakete za male biznise i promovišemo METRO Friends program koji je dostupan u našim prodavnicama – sve su to načini prilagođavanja novoj poslovnoj stvarnosti i promenjenim zahtevima tržišta.

Moramo da nastavimo da modelujemo svoj biznis prema potrebama naših kupaca i da odgovaramo na njihove pozive za podršku, jer je upravo to pravo partnerstvo i ono što METRO radi u Srbiji već 15 godina, i više od pola veka širom sveta!

Izvor: BIZLife

Foto: Metro

Komentari 1

  1. Bane

    Mislim da možete daleko više da preduzmete po pitanju brige prema zaposlenima…
    Pretpostavljam da vaši zaposleni nisu zadovoljni ili zaradama ili drugim uslovima rada (ili i jednim i drugim) i da se to itekako vidi po njima obzirom da nisu ni preterano ljubazni, niti zainteresovani da vam pomognu ako nešto ne možete da pronađete u diskontu (uglavnom je odgovor da nisu nadležni za tu grupu proizvoda več da je to neko drugi ko trenutno nije u blizini), takođe mislim da imate manjak zaposlenih, bar u diskontu u Novom Sadu… Napominjem da redovno (od otvaranja) kupujem u Metro-u ali i u DM-u i mogu da primetim ogromnu razliku u odnosu zaposlenih kako prema radu, tako i prema kupcima.