100 NAJMOĆNIJIH: Merkel prva, na listi i Ana Brnabić

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: screenshot

Nemačka kancelarka Angela Merkel devetu godinu za redom zauzela je prvo mesto na listi 100 najmoćnijih žena sveta magazina Forbs, a na listi se našla i srpska premijerka Ana Brnabić.

Smestivši je na 88. mesto na listi, Forbs opisuje Brnabić kao prvu ženu premijera i prvog deklarisanog homoseksualca na toj poziciji u, kako navodi, tradicionalno konzervativnoj Srbiji.

Američki magazin podseća da je tokom svog prvog govora kao premijerka, Brnabić pozvala poslanike da „ožive tromu ekonomiju“ kroz pružanje podrške mladim preduzetnicima.

Ističe i da je Brnabić razgovarala sa kosovskim predsjednikom Hašimom Tačijem u okviru napora za postizanje mirovnog rešenja u vreme kada Srbija stremi da postane članica EU 2025. godine.

Navodi i da se bivša ministarka državne uprave i lokalne samouprave insistirala na modernizaciji zemlje kroz uvođenje sistema elektronske uprave i obaveznih časova IT u nastavi.

Prvo mesto na listi zauzela je nemačka kancelarka, koja se na listi našla po 14. put, a za njom slede predsednica Evropske centralne banke i bivša šefica MMF Kristin Lagard na drugom mestu i predsednica Predstavničkog doma američkog Kongresa Nensi Pelosi na trećem.

Odmah iza njih je nova predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen, dok je izvršna direktorka Dženeral motorsa Meri Bara zauzela peto mjesto.

Na 100. mestu našla se švedska aktivistkinja Greta Tunberg, koja je time postala najmlađa žena koja se našla na ovoj listi. Zanimljivo, na listi nema hrvatske predsednice Kolinde Grabar Kitarović.

Najviše žena na listi dolazi iz Severne Amerike, odnosno njih 50, iz azijsko-pacifičkog regiona njih 21, dok iz Evrope, koja je posmatrana zajedno sa Rusijom i Turskom, dolazi njih 18.

Velika Britanija je izdvojena i iz nje dolazi pet žena, sa Bliskog istoka su tri žene, iz Latinske Amerike dve, a jedna iz Afrike. Kako navodi Forbs, na ovogodišnjoj listi našle su se žene iz šest kategorija: biznis, tehnologija, finansije, mediji i zabava, politika i filantropija.

Reč je o, kako ističe, ženama koje razvijaju brendove u vrednosti od više milijardi dolara, donose odlučujuće odluke na finansijskim tržištima i koriste svoje platforme za sklapanje sporazuma, pružanje pomoći i pokretanje promena.

Izvor: Agencije, ForbesWoman, BIZLife

Foto: screenshot