Aviokompanije se žale Evropskoj komisiji zbog štrajka u Francuskoj

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Međunarodno udruženje avio kompanija (IAG), kompanije “Rajaner” (Ryanair), “Izidžet” (easyJet) i “Viz er” (Wizz Air) podnele su žalbe Evropskoj komisiji protiv Francuske i štrajka njenih kontrolora leta, koji ograničavaju osnovne principe slobode kretanja u okviru Evropske unije.

Avio kompanije ne dovode u pitanje pravo na štrajk, ali smatraju da Francuska krši zakon Evropske unije time što ne dozvoljava nadletanje vazdušnog prostora iznad zemlje dok traju štrajkovi. Putnicima na tim letovima uskraćena je osnovna sloboda putovanja između zemalja članica koje nisu obuhvaćene štrajkom.

Kako se navodi u saopštenju, samo u ovoj godini, štrajkovi francuskih kontrolora leta  porasli su za 300 odsto u odnosu na 2017. godinu. Prošlog meseca, Senat Francuske potvrdio je da je Francuska odgovorna za 33 odsto kašnjenja letova u Evropi. Senat takođe zaključuje da pravo na štrajk treba da bude u ravnoteži sa obavezom obezbeđivanja javnih usluga.

Izvršni direktor AIG Willie Walsh je rekao da pravo na štrajk treba da bude usklađeno sa slobodom kretanja i da ne utiču štrajkovi francuskih kontrolora leta samo na samo klijente koji lete ka ili iz Francuske.

“Putnici na letovima koji uključuju preletanje francuskog vazdušnog prostora, naročito veliki deo vazdušnog prostora koji pokriva Marsej i Mediteran, su takođe pogođeni kašnjenjima i masivnim prekidima. Ovo utiče na sve avio kompanije i ima veoma negativan uticaj na španski turizam i privredu”, istakao je Walsh.

Izvršni direktor Rajanera Michael O’Leary objasnio je da se dobavljači usluge kontrolora leta u Evropi nađu u haotičnoj situaciji kada se stotine letova otkazuje ili kada letovi kasne zbog štrajkova kontrolora leta ili zato što Evropa nema dovoljno zaposlenih u kontroli leta.

Izvršni direktor Izidžeta Johan Lundgren je istakao da oni “u potpunosti poštuju pravo na štrajk i da su učestvovali u konstruktivnom dijalogu sa Evropskom unijom i Vladom Francuske kako bi se suočili sa problemom koji izazivaju štrajkovi kontrolora leta, ali da putnici nisu osetili neki veći napredak”.

Izvršni direktor Viz Era József Váradi je rekao da je “neuspeh francuskih vlasti u oblasti kontrole leta da obezbede kontinuiranu i adekvatnu uslugu već izazvala masovna remećenja planova hiljade putnika širom Evrope, a avio kompanijama su se onda bavile posledicama”.

“Suočavanje sa ovim problemom mora biti prioritet evropskim vlastima kako građani Evrope i evropske kompanije više ne bi bili držani kao taoci nacionalnih problema koji postoje u okviru jedne grane industrije”, istakao je Váradi.

Eurokontrol saopštava da je više od 16,000 letova zabeležilo kašnjenje do juna ove godine zbog štrajkova kontorolora leta, a tim kašnjenjima je bilo pogođeno više od dva miliona putnika.

Prošlog leta, Evropska komisija saopštila je da su od 2005. kontrolori leta održali otprilike  357 štrajkova u Evropi, što je ekvivalent periodu od otprilike mesec dana godišnje koliko traju poremećaji na evropskom nebu.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay