Bule i Duško

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube screenshot

Piše: Milovan Miličković, glavni urednik BIZLife-a

(Iz Uvodnika za novi broj BIZLife magazina)

Moram nešto da priznam. Meni je Bule Goncić jedan od omiljenih glumaca. Možda ne zbog same glume, mada je izlišno reči da je sjajan glumac, već zbog filmova u kojima je igrao. Pogotovo onih iz 80-ih. Jedan od mojih omiljenih filmova je „Oktoberfest“, a rečenicu kada glavni lik dobija pasoš i gleda svoju sliku „Ja se ne sećam, ali vi sigurno znate, to sam ja? Jesam li to ja?“, često koristim kada mi „padne klapna“. Međutim, Bule je u nekom trenutku rešio da ide određenim putem i ja sam se u njega malo razočarao. Nije mi bilo pravo. Ali njegova odluka je njegova odluka, i njegovo mišljenje je njegovo mišljenje. Možda više te filmove neću gledati sa nekim oduševljenjem, ali gledaću ih.

Međutim, koliko nečije mišljenje, stav ili čak radno mesto može da izazove negativne energije, agresije, nasilja? Koliko može da ti smeta kada neko radi, na primer, na određenoj televiziji, a da ti staneš ispred njega, opsuješ ga i pljuneš na ulici? Ili da prebiješ čoveka zato što lepi plakat neke političke stranke? A koliko možeš biti izritiran likom Duška Radovića i činjenicom da mu je majica obojena u crno-belo, da „mrtav hladan“ prekrečiš njegov mural u centru Beograda crnom bojom?

Jednostavno, u Srbiji sve tako funkcioniše. Danas jesi, sutra nisi. Evo pogledajte ove buduće beogradske izbore. Šta ste mislili o Saši Jankoviću i Belom pre godinu dana? Janković je bio „napokon neko normalan“, a Beli „car“. Šta su danas?

I onda se pitamo zašto su strani investitori toliko oprezni kada dolaze u našu zemlju. Znaju da ćemo ih dočekati sa crvenim vrpcama, trubačima i govorancijama punim hvalospeva, ali šta će se desiti nakon prvog otkaza koji budu dali? Džaba nama i prvo mesto na Doing Business listi, kada je jedino što sprečava velike kompanije da dođu ovde — naš mentalitet.

Zato mi u ovom broju posvećujemo veću pažnju onima koji su ovde, koji su naši i koji su uspešni. I koji znaju kakvi smo.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Youtube screenshot