Kako je Beer fest postao brend i koliko se isplati?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Beer fest

Već 16. put Beograd sredinom avgusta postaje baza i glavno odredište ljubitelja muzike i piva. Pregršt najrazličitijih muzičkih izvođača, stranih i domaćih i beskrajan izbor piva očekuje vas na Beer festu od 15. do 19. avgusta – na beogradskom Ušću. Ove godine, po prvi put, na tri bine za pet dana biće održana 63 besplatna koncerta, tako da će posetioci uživati u ukupno 59 sati i 20 minuta muzičkog programa, koji će izvoditi oko 400 muzičara različitih žanrova i pravaca, što je apsolutni rekord festivala. Pored muzičkog programa, u šest programskih zona biće organizovani brojni zanimljivi sadržaji, a na više od 80 štandova u ponudi će biti preko 300 različitih pivskih ukusa proizvođača iz celog sveta.

Neka od poznatih imena koja će nastupiti pred Beograđanima i brojnim gostima su Rošin Marfi (Róisín Murphy), Strenglersi, a za one koji preferiraju domaći zvuk tu su Riblja čorba, Partibrejkersi, Nele Karajlić, Goblini, Van Gogh, Let 3, E – Play, Lollobrigida…

Iza ovog ogromnog događaja i čitave organizacije stoji Beogradska kulturna mreža. Osnovana je 2002. godine kao nevladina organizacija, a postala je d.o.o.  Kada su krenuli, sa malog Kalemegdana, planirali su događaj sa oko 10.000 ljudi, a sada poseta beleži oko pola miliona. Sa jednim od osnivača Beogradske kulturne mreže i Beer festa Ivanom Vanjom Maslov pričali smo o tome kako im se dogodio takav uspeh i kako su se spojili biznis, pivo i muziku.

Kako je Beer fest postao brend?

Pored velikog posla koji smo uradili možemo reći da smo imali i sreće. Od početka smo želeli da to postane ne samo regionalni festival već i  evropski. Koristili smo sve metode advertajzinga. Imali smo dobru ideju, dobru lokaciju i savršen koncept koji se sastojao od: široke lepeze piva, odlicnog muzičkog programa, rokenrol i mainstream orijentacije, neverovatne produkcije i besplatnog ulaza. Svake godine smo sve više ulagali u marketing, reklamu i vizual festivala. Iz godine u godinu, Beer fest je postao brend.  Svake godine dizali smo stepenicu, kako u muzičkoj tako i u tehničkoj produkciji, a pivska ponuda i muzički program bivali su sve bolji i bolji.

Koliko je organizovanje velikih festivala ozbiljan posao, da li se isplati?

Cela event industrija svuda u svetu je ozbiljan biznis. Ekonomska situcija je takva da ne možete da naplatite nešto koliko ono zaista vredi. To je biznis koji je kod nas jako teško održiv. Ako hoćete da dovedete nekog muzičara, on će vam naplati uslugu kao i svuda u Evropi, ne razlikuju se cene mnogo, bez obzira na standard. Zato je u Srbiji za organizaciju takvih događaja potrebna podrška sponzora ili države. Budžet Beer festa je oko pola miliona evra, toliko je potrebno da bi se on desio, a 80 odsto sredstava nam obezbeđuju komercijalni partneri. Sami prihodi zavise od mnogo različitih faktora, pa i od vremenskih uslova. Zaključak: organizacija festivala jeste isplativ posao, ali ni približno koliko je to u nekim drugim, razvijenijim zemljama.

Kako se stiže do brendova i poslovnog partnerstva, morate li da ih vučete za rukav?

Većina komercijalnih partnera su shvatili značaj festivala. Kompanije su shvatile da je komunikacija sa korisnicima na festivalima od krucijalnog značaja za brendove, jer u takvoj atmosferi možete da najbolje ispričate priču svog brenda. Za svakog sponzora pravimo posebne strategije i imamo poseban prilaz u zavisnosti od kategorije koju predstavljaju. Festival je postao marketinška platforma, način da se prezentuju različiti proizvodi. Korist je obostrana pošto je to jedini ispravan način. Da nije komercijalnih sponzora, festival ne bi mogao da bude održiv ni sa produkcijske niti sa programske strane.

Koliku korist zapravo Beograd ima od Beer festa?

Beograd ima preko 30.000 noćenja u tom terminu, a prema našim informacijama 90% noćenja je baš povodom Beer Festa. Mislim da je to dovoljan podatak, a to nije jedina zarada i benefit koji grad ima. Pored direktne materijalne koristi za grad i drzavu, koja se procenjuje na preko 6 milona evra (celokupna zarada od inostranih posetilaca, hotelski smeštaj, prevoz, hrana..), nemereljiva je vrednost Belgrade Beer Festa je i u onome na šta smo možda i najponosniji, a to je građenje dobrog imidža Beograda i Srbije u svetu.

Izvor: BIZLife

Foto: Beer fest

Piše: B.M.