Kinezima koncesija za izgradnju četiri beogradske garaže

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Osim budžeta, odbornici Skupštine Grada na poslednjoj sednici usvojili su i odluku da konzorcijumu dve kineske kompanije bude dodeljena koncesija za izgradnju četiri podzemne garaže u centru Beograda, prenosi N1.

Taj konzorcijum bio je jedini ponuđač na pozivu za javno-privatno partnerstvo i kao izabrani koncesionar imaće u narednih 40 godina pravo da koristi i iznajmljuje garaže, ali i svih hiljadu i 800 novih parking mesta. Detalji koncesije skriveni su od javnosti, iako gradska vlast obećava da će ugovor biti javan.

Za nacrt ugovora o koncesiji za finansiranje, izgradnju, upravljanje, održavanje i prenos četiri podzemne garaže na teritoriji Beograda, odbornici u Skupštini Grada dali su saglasnost krajem prošle nedelje. U trci za koncesiju, u kom nije ni bilo drugih ponuđača, posao je dodeljen kineskom konzorcijumu dva društva – „Chine Shandong“ i „China Transinfo Technology“.

Osim što će u centru srpske prestonice graditi nove podzemne garaže, kineski investitori će moći da u narednih četrdeset godina iste koriste i zarađuju od naplaćivanja parking mesta. Ipak, u ugovoru za koji je gradska Skupština dala zeleno svetlo, na mestu gde bi trebalo da stoiji koliko će godišnja naknada iznositi, umesto cifre – tačka.

Zamenik gradonačelnika Beograda, Goran Vesić, na pitanje N1 pod kojim uslovima je koncesionar dobio projekat izgradnje podzemnih garaža, kaže da cifra celokupne investicije bila poznata i javnosti i odbornicima, te da iznosi 40 miliona evra za 40 godina koncesije.

Ipak, bez odgovora na pitanja: koliko će Kinezi dati za godišnju koncesionu naknadu i po kojoj ceni će naplaćivati parking?

„Konzorcijum je ponudio da investira 40 miliona evra za četiri podzemne garaže. Takođe, imali ste ponudu koja je javna, koja je objavljena i koju možete sutra da dobijete u Skupštini Grada, njihova ponuda je bila javna – tu nikakve tajne nema. Mi smo na ovoj sednici Skupštine Grada doneli odluku i dali saglasnost na model ugovora, sada će se o tom pregovarati i on treba da bude potpisan u roku od dva meseca, kada ugovor bude potpisan, tada će biti i objavljen. Građani će tačno znati kolika će biti cena i šta će se tačno dešavati, šta će se dešavati sa izgradnjom te garaže“, rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

A predviđeno je da se podzemne garaže grade na sledećim lokacijama: na Studentskom trgu – tri nivoa, na oko dvadeset hiljada kvadratnih metara, garaža koja će brojati oko 700 parking mesta. Druga – svega nekoliko stotina metara dalje: na Trgu republike, sa dva podzemna nivoa i oko 350 garažnih mesta. Kineski investitor ima zadatak da izgradi garažu i u Vlajkovićevoj na deset i po hiljada kvadratnih metara, ali i u Fruškogorskoj koja će imati pet podzemnih nivoa.

To što je, za sada, ugovor skriven od javnosti, uprkos obećanju gradske vlasti da će po potpisivanju biti objavljen, sporno je sa stanovišta organizacije Transparentnost Srbija. Zato programski direktor Nemanja Nenadić, upozorava da nije jasno kakav je interes Grada, koji obezbeđuje lokacije koncesionaru, u celom projektu.

„Mislim da su podaci o dinamici takođe bitna stavka o kojoj bi trebalo da budu upoznati i odbornici Grada Beograda i javnost, zato što nije svejedno hoće li nekih 100 hiljada ili milion evra doći prve godine ili desete ili dvadesete godine, jer vrednost tog novca – iskoristivost je, naravno, različita. Morali bi da budu dostupni podaci o tome zašto se ide u ovakav vid ugovaranja, da li su isprobana neka alternativna rešenja – da Grad sam gradi garaže kao što je do sada činio, ako je to isplativo“, kaže Nenadić.

Izvor: N1

Foto: Pixabay