Kontrolori Busplusa dobijaju veća ovlašćenja?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Beta

Ideja da kontrolori Busplusa dobiju status službenog lica ili veća ovlašćenja podstaknuta je serijom napada na njih od početka godine, ali nadležni ne kriju da je to i put do rešavanja problema šverca u gradskom prevozu.

Ideja firme Apeks, koja je zadužena za naplatu i kontrolu karata, jeste da njihovi zaposleni dobiju veća ovlašćenja koja bi se pažljivo definisala u postojećim zakonskim okvirima.

Neka rešenja o kojima se trenutno razmišlja su pravo kontrolora na zadržavanja putnika do dolaska policije kako bi naplata kazni bila efikasnija, kao i to da napadi na njih budu drugačije i strože sankcionisani, kazali su ranije u Apeksu.

Glavni problem sadašnjeg sistema naplate karata, osim malog broja kontrolora, upravo je njihova nemogućnost da sankcionišu putnika.

Šverceri su odavno naučili da kontrolorima nisu dužni da daju lična dokumenta, kao i da slobodno mogu da izađu iz autobusa i udalje se od kontrolora. To, naravno, ne mogu da rade komunalnim policajcima, koji ipak retko asistiraju kontrolorima.

Ogromne subvencije koje grad izdvaja za prevoz pritiskaju njegov budžet, a samo septembra prošle godine prihodi od prodaje karata opali su za 9,3 odsto u odnosu na isti period 2016.

Problem je prisutan još od uvođenja Busplusa i nadležni su pokušavali da primene razne mere koje se nisu pokazale delotvornima.

Poslednja u nizu mera je mogućnost da kontrolori na licu mesta štampaju prekršajni nalog komunalne policije. Kada putnik bez karte da ličnu kartu, kontrolor šalje podatke komunalnoj policiji preko svog aparata, policajac digitalno potpisuje prekršajni nalog i zaposleni privatne firme na ruke daje kaznu od 6.000 dinara, koju švercer može da plati u roku od osam dana sa popustom od 50 odsto, traži sudsko odlučivanje ili ne čini ništa i čeka izvršenje.

Upravo ovaj način kažnjavanja putnika uz nova ovlašćenja kontrolora mogao bi da bude novi recept grada za poboljšanje naplate.

Izvor: Blic

Foto: Beta

Komentari 4

  1. Nenad

    Glupost.Oni ne mogu dobiti status sluzbenog lica,ovlascenog za legitimisanje. To je vec odredjeno Zakonom o uredjenju unutrasnjih poslova. O neovlascenom ogranicavanju slobode kretanja da i ne govorim. Ali,ako se pogaze zakoni i njima se sve to omoguci,bice jos vise fizickih obracuna

  2. Biljana

    U tom slučaju moraće da vrše ozbiljnu selekciju kad ih primaju u službu! Ne može neki nevaspitani uličar da ima status službenog lica!

  3. kole

    karta, u sadašnjim okolnostima, bi trebalo da košta 2o din… (to nikome ne pada na pamet?)

    • Baki 55

      Oni razmišljaju samo o represiji, kažnjavanju.
      Karta je PRESKUPA.
      Neka smanje cene karata pa tada razmišljaju o mogućnosti kažnjavanja putnika bez karte.
      Navikli na hajdučiju i drpanje siromašnog naroda bez zaštite.