Ni zabluda ni nadrilekarstvo: Nema kazne Pinku zbog ozoniranja

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: screenshot

Članovi Saveta Regulatornog tela za elektronske medije (REM) većinom glasova izglasali su da televizija Pink ne bude kažnjena zbog toga što je vlasnik te televizije Željko Mitrović u programu zagovarao primenu ozonske terapije u lečenju COVID-19, saznaje Udruženje novinara Srbije (UNS).

Član Saveta REM Slobodan Cvejić potvrdio je UNS da je na sednici odbijena njegova zajednička inicijativa sa Juditom Popović da se izrekne mera televiziji Pink.

UNS saznaje da je sednica Saveta REM, kojoj je prisustvovao i Mitrović, bila burna i da je vlasnik Pinka sa sobom doveo i lekara koji je trebalo da potvrdi efikasnost ozonske terapije. Pošto je Cvejić zapretio da će napustiti sednicu, lekar je izašao iz sale.

“Ostajem pri mišljenju da je Mitrović time što je na svojoj televiziji prikazivao kako na sebi primenjuje terapiju ozonom iskoristio lakovernost gledalaca koji mogu da poveruju da odluku o svojoj terapiji, u slučaju infekcije ovim teškim virusom, mogu da donesu sami i da ovu terapiju sami primenjuju na sebi”, kaže za UNS Cvejić.

Dodaje da “veruje da vlasnik privatnog medija ne bi smeo da koristi javni medijski prostor, koji je zajedničko dobro svih građana Srbije, da u njemu na sebi primenjuje terapiju koja nigde u Srbiji nije zavedena kao zvanična”.

“Ne kažem da lečenje ozonom nije zanimljiva tema, ali to nije način na koji je trebalo da bude predstavljeno”, ističe Cvejić.

On kaže i da nije prihvatljiva argumentacija da je time što je doktor Srđa Janković gostujući u emisiji neodređeno govorio o terapiji ozonom i što je doktor Predrag Kon rekao da to nije njegova oblast, postignuto objektivno izveštavanje o terapiji ozonom koju je Mitrović primenjivao na sebi.

Članica Saveta REM Višnja Aranđelović smatra da Mitrović nije prekršio članove zakona na koje su se u odvojenim inicijativama pozvali Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i članovi Saveta REM Slobodan Cvejić i Judita Popović, odnosno da u emisijama TV Pink nije bilo nadrilekarstva, dovođenja gledalaca u zabludu i neobjektivnog informisanja.

“Ne možemo govoriti o dovođenja gledalaca u zabludu, jer je zabluda pogrešna predstava o nekoj činjenici, niti o neobjektivnom informisanju, zato što su u emisijama na Pinku bili lekari Kon i Janković, koji su bili sumnjičavi prema terapiji ozonom. Terapija ozonom nije protokolarna u našem lečenju, ali nije zabranjena”, kaže za UNS Aranđelovićeva.

Ona kaže da stručnjaci nisu jasno rekli da je ozonska terapija zabranjena i da je nisu osudili, ali da su pozvali ljude da se drže tradicionalnog lečenja i dozvoljenih protokola.

“Možemo uvek govoriti o zloupotrebi frekvencije, ali to nije pomenuto u konkretnim prijavama”, kaže Aranđelovićeva.

Mitrović je u aprilu na televiziji Pink i na društvenim mrežama promovisao ozoniranje krvi, kao način na koji se “alternativno može rešiti virus korona”. Objavljivao je i fotografije i video snimke sa specijalnim aparatom kojim navodno “preventivno ozonira krv”.

Zbog toga su podnete dve inicijative Savetu REM – jednu je podneo NUNS, a drugu članovi Saveta Cvejić i Popović, posle čega je pokrenut postupak.

REM pokreće POSTUPAK protiv Mitrovića zbog ozoniranja krvi


 

Izvor: Danas

Foto: screenshot