Nova pravila u GSP: Ako nemate MESEČNU, karta košta između 250 i 1.000 RSD

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Beta AP

Vozila javnog gradskog prevoza počeće da saobraćaju u Beogradu, ali pod posebnim uslovima.

Na osnovu instrukcije koju je usvojio Republički krizni štab za suzbijanje zarazne bolesti COVID-19 i preporuka za primenu mera prilikom rada javnog prevoza u Beogradu u periodu trajanja pandemije, javni prevoz će se organizovati fazno, u skladu sa epidemiološkom situacijom, izjavio je sektretar za javni prevoz Jovica Vasiljević.

Prva faza, koja počinje 8. maja, omogućava korišćenje javnog prevoza samo zaposlenima koji pravilno nose ličnu zaštitnu opremu – masku i rukavice, precizirao je Vasiljević.

Ulazak putnika u vozilo biće moguć samo na prednjim vratima, dok će izlazak putnika biti na vratima obeleženim za izlaz, što će na vozilu biti obeleženo. Mesta za sedenje i stajanje biće vidno obeležena u svakom vozilu, što će biti i maksimalni dozvoljeni broj putnika u vozilu“, naveo je Vasiljević.

On je dodao da će redar prevoznika, odnosno osoba koju odredi prevoznik, voditi računa da li putnici ulaze pravilno noseći ličnu zaštitnu opremu, vršiće proveru validacija kartica za zaposlene, što će ujedno biti i dokaz da je reč o zaposlenima.


Zaposleni svoj status dokazuju personalizovanom A1 bus-plus karticom sa uplaćenom pretplatnom kartom za tekući mesec za odgovarajući broj zona, i u tom slučaju ne moraju kod sebe da imaju overen radni nalog. Putnici koji se opredele za jednodnevnu, trodnevnu ili petodnevnu kartu, koje će takođe biti omogućene, obavezni su da prilikom ulaska u vozilo uz validaciju karte pokažu i radni nalog za tekući dan, izdat od strane poslodavca. Dopuna mesečne karte kao i kupovina jednodnevne, trodnevne i petodnevne karte biće omogućena na kioscima širom Beograda, na oko 2.000 prodajnih mesta“, naveo je Vasiljević.

Dakle, građani koji ne poseduju mesečnu kartu neće moći da koriste nepersonalizovane kartice koje se dopunjavaju za vožnju u trajanju od 90 minuta po ceni od 89 dinara.

Oni će morati da se odluče za kupovinu dnevne karte, koja za prvu i drugu zonu košta 250 dinara. To je znatno više od cene dve karte koje važe po sat i po i za koje su građani pre epidemije koronavirusa plaćali 178 dinara.

Vožnja u bilo kom autobusu za tri dana staje 700 dinara, a petodnevna karta 1.000 dinara.

Sve nepravilnosti moći će da se prijave

Kako bi se, prema njegovim rečima, obezbedilo sprečavanje širenja virusa COVID-19 i sprovodile preporuke nadležnih organa, u slučaju da se putnici ne pridržavaju propisanih mera, kao i u slučaju da u vozilu nema mesta za nove putnike (ako su sva obeležena mesta popunjena), vozačima je dozvoljeno da u vozilo ne prime putnika.

Takođe, u slučaju potrebe vozačima je dozvoljeno da zaustave vozilo i obaveste nadležni operativni-kontrolni centar, koji će odmah pozvati Komunalnu miliciju ili policiju radi intervencije.


„Ako putnici primete da je u vozilu veći broj putnika od dozvoljenog, ili da se neki putnici ne pridržavaju preventivnih mera (ne nose masku i rukavice), imaće mogućnost da takve slučajeve prijave telefonom na BEOKOM servis (Tel. 0800 110 011), pri čemu je potrebno da prijave broj linije na kojoj se voze, ID broj vozila, vreme i mesto uočene nepravilnosti, kako bi bile preduzete adekvatne mere. Napominjem da su prevoznici u obavezi da prilikom javnog linijskog prevoza putnika postupaju po svim preporukama zdravstvenog sektora, poštujući i odredbe Zakona o zdravstvenoj zaštiti“, ukazao je Vasiljević.

Bitno je još jednom ponoviti da će građani u periodu prve faze uvođenja javnog linijskog prevoza putnika, na kioscima u Beogradu moći da dopune samo mesečne karte za zaposlene ili da kupe jednodnevnu, trodnevnu ili petodnevnu kartu. Sve ostale vrste karata i dopune karata za javni prevoz neće moći da se kupe sve dok je korišćenje javnog prevoza omogućeno samo zaposlenima, ponovio je resorni sekretar.

Od 8. maja na ulicama Beograda 1.100 vozila

Pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović izjavio je da će se od 8. maja na ulicama Beograda naći oko 1.100 vozila javnog gradskog prevoza.

On je podsetio na to da je prosečan broj vozila na ulicama prestonice pre proglašenja epidemije virusa korona bio oko 1.200 vozila GSP-a i privatnih prevoznika.

Izvor: BIZLife

Foto: Beta AP

Komentari 3

  1. Proći će i vaše vreme

    Čak ni u srpskom jeziku nema adekvatnih reči koje bi opisale kolika ste vi gamad!!! U ovoj situaciji ste rešili da UŠIĆARITE a novinari vam postavljaju NARUČENA pitanja ili vam ih uopšte ne postavljaju! Mrtvi hladni i ničim izazvani ste ukinuli nepersonalizovane karte i niko vas ne pita zašto! Vi ste višedecenijska rak rana ovog grada! Sad ste i poskupeli! A putnicima ste UVALILI da prijavljuju ljude bez maski i rukavica dok se vaši redari u vozilima ne mešaju u svoj posao i ne izbacuju neodgovorne ljude bez kućnog vaspitanja koji ne nose zaštitnu opremu! Đubrad nijedna! Odgovaraćete kad tad…

  2. Pingback: Vučić tražio da GSP u Beogradu radi kao pre vanrednog stanja - Bizlife.rs

  3. Pingback: Prvi dan povratka GSP-a: Bez gužvi, incident odmah na početku (FOTO) - Bizlife.rs