Srpska železnica se ubrzava

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Brzina vozova povećana je na 220 kilometara pruga u Srbiji a naredne godine biće obnovljeno još oko 320 kilometara regionalnih pruga, saopštila je danas kompanija Infrastruktura železnice Srbije.

„Puštene su u rad pruge Šabac–Loznica–Brasina, Novi Sad–Orlovat-Zrenjanin i Požarevac–Majdanpek, a u završnoj fazi je rekonstrukcija pruga Pančevo–Orlovat, Mala Кrsna-Požarevac i Predejane–Džep“, rekao je generalni direktor Infrastrukture železnice Srbije Miroljub Jevtić.

U novom redu vožnje, koji će početi da važi 9. decembra, povećan je broj trasa vozova koje su dodeljene operaterima u putničkom i robnom saobraćaju na 1.811, za 15 odsto više nego do sada.

„Sa stanovišta organizacije železničkog saobraćaja naredna godina predstavlja najveći izazov, jer će se odvijati ; u uslovima intenzivnih radova na rekonstrukciji i modernizaciji železničke infrastrukture širom Srbije“, kazao je Jevtić.

Kako je naveo, naredne godine predstoje radovi na izgradnji pruge za velike brzine izmedju Beograda i Novog Sada, a počeće i rekonstrukcija pruga Niš–Dimitovgrad iz kredita Evropske investicione banke, Niš–Brestovac iz IPA fondova EU i Jajinci–Mala Кrsna iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

Biće obnovljene regionalne pruge Niš–Zaječar, Lapovo–Кraljevo, Subotica–Senta, Markovac–Resavica, Кumane-Banatsko Miloševo i Кikinda–MSK Кikinda.

Od 9. decembra svakodnevno će na prugama u Srbiji saobraćati 400 putničkih vozova, dva više nego do sada. Od toga su 24 medjunarodna ; i pogranična voza, 239 daljinskih i lokalnih u unutrašnjem saobraćaju, 134 BG voza i tri agencijska voza. Jedini operater u putničkom saobraćaju je železnička kompanija „Srbija voz“.

U teretnom saobraćaju biće pet prevoznika, dva više nego prošle godine – „Srbija Кargo“, „Кombinovani prevoz“, „Despotija“, „Eurorail Logistics“ i „NCL Neo Cargo Logistic“.

Izvor: Beta

Foto: Pixabay

Komentari 2

  1. Dr Miggyy

    Srpske železnice se zahuktavaju, gradi se na sve strane. Voz na liniji Niš-Bor putuje u proseku 25 km/h, maratonci brže trče. Naši vozovi u XIX veku su brže vozili tadašnjim prugama i parnim lokomotivama. Sada u ovo atomsko doba, pri ovom stepenu razvoja pruga, lokomotiva i vagona, ovo naše je bruka. Pored toga, toaleti su ili zatvoreni ili izmet iznad kolena, vagoni kao da nisu videli čistačicu. To ne zavisi od stepena razvoja tehnike, već od discipline i rada svakog zapošljenog. Nadam se da će ministarka Mihajlović ovo sve da dovede u red?

  2. Dragan

    Dovesce je u red, naravno. Tako što će da ugasi 80% železničkih stanica (već je počela…Zamislite kada ne radi linija, duga i ljudima veoma važna, Beograd -Majdanpek/Zaječar?? Nekada je saobraćao poslovni voz na toj relaciji!!), a vremenom, postepeno, i ostale. Jer, mi smo jedini pametni, pa smo se dosetili da nam ne treba železnica, a sve ove ostale zemlje u okruženju i šire su lude, pa se bakću s njom? Strašno… To vam je kada dovedete na takve, odlučujuće, pozicije diletante, analfabete za struku (doktorat iz energetike?) i gladne vlasti po svaku cenu…pa i po cenu da uništi i ono što je do tada radilo kako-tako. A kamoli nešto pametno da stvori?