Telekom Srbija će reemitovati RTS u inostranstvu

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Na konkursu za reemitovanje programa Radio-televizije Srbije (RTS) u zemlji i inostranstvu najbolju ponudu dala je kompanija Telekom Srbija, saznaje Udruženje novinara Srbije (UNS).

Kako je preneo dnevni list Danas, to Udruženje nije dobilo odgovor koliko je novca kompanija Telekom Srbija ponudila RTS-u za taj posao.

„Poslovna praksa nalaže da se zbog konkurencije ne komuniciraju detalji poslovnih planova aktera na tržištu”, rečeno je UNS-u u Telekomu.

Međutim, prema njihovim saznanjima, u pitanju je više od deset puta veći iznos od onog koji je Srpska kablovska mreža (SBB) plaćala nacionalom Javnom servisu, odnosno, između četiri i pet miliona evra godišnje.

Kako UNS saznaje, SBB nije učestvovao na RTS-ovom konkursu.

Na konkursu koji je raspisao RTS, na izabranog partnera prenosi se distribucija TV programa u Srbiji i inostranstvu kanala RTS Svet, RTS 1, RTS 2, RTS 3, RTS HD i tematskih televizijskih programa, RTS Život, RTS Drama, RTS Muzika, RTS Kolo, RTS Trezor i RTS Poletarac i drugih TV kanala kao i pravo distribucije za KDS, IP TV, DTH, OTT i druge platforme.

Do raspisivanja konkursa, RTS je za reemitovanje programa u zemlji i inostranstvu imao ugovor sa SBB-om.

„Ugovorna saradnja sa korporacijom Junajted grup, koja je vlasnik više distributivnih platformi, uključujući i SBB, bila je ugovorno regulisana do 1. marta 2018. godine“, odgovorio je RTS na pitanje UNS-a o saradnji sa SBB-om.

Dva meseca posle isteka ugovora RTS-a i SBB-a, ta kompanija nastavila je da reemituje kanale RTS-a bez pisane saglasnosti preko platforme „EON“ koja omogućava da korisnici prate program uživo i odloženo preko interneta, zbog čega je RTS tužio SBB.

Sud je početkom jula odlučio da nisu ispunjeni uslovi za određivanje privremene mere SBB-u, kojom bi bilo zabranjeno dalje reemitovanje RTS-ovih kanala, kao ni da se SBB obaveže da RTS-u naknadi iznos od 179 miliona dinara, što je Javni servis tražio.

Kako UNS saznaje, RTS će nastaviti spor protiv SBB-a, zbog reemitovanja programa bez saglasnosti nacionalnog Javnog servisa.

Izvor: Danas

Foto: Pixabay

Piše: T. K.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.