Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    AMBICIOZNO: Vesić otkrio šta će se sve raditi i graditi u Beogradu

    Zamenik gradonačelnika Goran Vesić predstavio je velike gradske projekte na Petoj srpskoj konferenciji o razvoju nekretnina i infrastrukture.

    On je posebno naglasio da je za građane važno šta se radi u saobraćajnoj infrastrukturi, te da su najvažniji projekti metro i gradska železnica.

    „Beograd je jedini grad ove veličine u Evropi čiji je osnovni podsistem javnog saobraćaja autobuski, jer nema grada te veličine bez gradske železnice i metroa. Zato su nam ta dva projekta najvažnija – metro, čija će vrednost biti između 3,8 i 4 milijarde evra, i gradska železnica, gde planiramo da u nerednih pet godina izgradimo 186 kilometara. Metro i gradska železnica će smanjiti saobraćaj u centru grada za približno 30 odsto“, istakao je Vesić.

    On je podsetio i na projekat izgradnje dva velika gradska tunela, od kojih će jedan počinjati kod Ekonomskog fakulteta, a završavaće se kod Pančevačkog mosta, a treba da smanji saobraćaj u centru grada za 14 procenata.

    „Drugi tunel će se nalaziti ispod Topčiderskog brda i povezaće Most na Adi sa Autokomandom, te će značajno smanjiti intenzitet saobraćaja u tom delu grada. Takođe je važan i novi Savski most koji će smanjiti gužve na Gazeli i Brankovom mostu, jer će saobraćaj direktno ići u tunel ispod centra grada. Pored toga, raspisaćemo i tender za rečni prevoz koji će povezati Obrenovac, Grocku i Zemun, a 2021. godine radićemo i Most na Adi Huji, čija je vrednost oko 220 miliona evra. Između Mosta na Adi i Mosta na Adi Huji radimo unutrašnju obilaznicu sa četiri trake“, rekao je zamenik gradonačelnika.

    Pominjući izgradnju kanalizacione mreže, Vesić je naglasio da se u Beogradu sva kanalizacija sliva direktno u Savu i Dunav, te se godišnje sipa 60 hiljada olimpijskih bazena fekalija u ove dve reke.

    „To moramo da rešimo i zato smo počeli sa izgradnjom velike fabrike za preradu otpadnih voda približne vrednosti od 190 miliona evra, a čeka nas druga faza, čija će vrednost biti između 500  i 600 miliona evra. Ova fabrika će obuhvatiti oko 1,5 miliona stanovnika i kada je završimo, ukinućemo oko 80 direktnih izliva u reke. To je civilizacijski važna stvar, kao i Deponija Vinča, a sledeći korak je i izgradnja 17 reciklažnih dvorišta i sortirnice za otpad, približne vrednosti od 60 miliona evra“, istakao je Vesić, podsećajući da se radi kanalizacija i na levoj obali Dunava, kao i da su to najvažniji projekti koji civilizacijski menjaju kvalitet života građana.

    Zamenik gradonačelnika je ukazao i na važnost projekta toplodalekovoda Obrenovac – Novi Beograd, vrednog oko 190 miliona evra, čime će biti omogućeno da se topla voda iz Termoelektrane „Nikola Tesla” koristi za grejanje Beograda i čime će se smanjiti trošak za gas. Takođe, dodao je Vesić, radi se i toplodalekovod Konjarnik – Vinča.

    Važan projekat jeste „Pametan grad”, a deo toga jeste semaforizacija tri stotine raskrsnica i „pametno” upravljanje njima, čime će se smanjiti zagađenje i ubrzati protočnost saobraćaja. Ovo je samo jedna od 43 mere za smanjenje zagađenja vazduha koje u narednom periodu grad planira da realizuje, naveo je Vesić.

    Vesić je podsetio i na povećanje efikasnosti u izdavanju građevinskih dozvola i dodao da ako hoćemo veću efikasnost, moramo da ulažemo u upravu.

    „Ima tu i procedura koje mogu da se skrate, poput informacije o lokaciji, koja bi mogla da se dobija elektronski, a jedna od izmena koju smo uradili jeste to što smo izmenama Statuta Grada Beograda prebacili izdavanje građevinske dozvole do 1.500 kvadrata na gradske, a do 5.000 na prigradske opštine, čime smo praktično prebacili 60 odsto predmeta opštinama i tako ubrzali postupak i skratili procedure“, precizirao je zamenik gradonačelnika.

    Govoreći o beogradskim splavovima koji se bave ugostiteljstvom, Vesić je kazao da je Zakon o vodama dao gradu u nadležnost da rešava ovo pitanje i da će Beograd doneti plan o njihovom postavljanju.

    „Mi insistiramo da se reši problem buke i status splavova, koji bi se plaćali po kvadratnom metru, ali bi, takođe, morali da imaju i regularne priključke za struju i vodu, koje sada nemaju. Splavovi će postojati, ali to ćemo pitanje urediti na zadovoljstvo i vlasnika, i onih koji ih koriste“, kazao je Vesić.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beoinfo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE