Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Autobuski „lou kost“ daleko od Srbije

    Autobuski „lou kost“ prevoznik Fliksbus (Flixbus), koji je zainteresovan da radi u Srbiji, još nije tražio dozvolu srpskog Ministarstva saobraćaja, građevine i infrastrukture, pišu Novosti.

    Domaće zakonodavstvo nalaže da svaka firma za prevoz putnika u međunarodnom saobraćaju podnese zahtev za pokretanje novih linija i usaglašavanje reda vožnje.

    Postupak odobravanja toliko dugo traje, da bi, čak i da Fliksbus do kraja godine podnese zahtev, on u najboljem slučaju bio razmatran tek za dve godine. Trenutno, u Ministarstvu rešavaju zahteve prevoznika koji su takvo odobrenje tražili još 2014. godine.

    U Poslovnom udruženju drumskog saobraćaja Srbijatransport tvrde da Fliksbus nema zakonski osnov za poslovanje u Srbiji na način na koji radi u Hrvatskoj i ostalim zemljama Evropske unije. Koliko smo mi shvatili, oni su samo operater i angažuju druge prevoznike, kaže direktor Srbijatransporta Goran Aleksić.

    „Po Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, prevoznik koji nije srpski može uspostaviti kooperantske odnose sa našim prevoznicima i na takav način obavljati međunarodni saobraćaj. Tržište Srbije je u tom smislu otvoreno, ali domaći prevoznik treba da pokriva minimum 50 odsto linije, pod imenom svoje firme.“

    Mi nemamo informaciju da je Fliksbuks do sada podneo zahtev za usaglašavanje međunarodnog reda vožnje sa nekim od domaćih prevoznika, kaže Aleksić. U EU organizator prevoza tretiran na isti način kao i prevoznik, a u Srbiji se favorizuje privrednik i prevoznici su isključivi nosioci dozvola, dodao je on.

    Aleksić napominje da većina zemalja koje su uvele potpunu liberalizaciju uviđa da je to pogubno za prevoznike, a kao primer navodi Nemačku u kojoj je nedavno došlo do masovnog napuštanja Fliksbusa zbog nezadovoljstva prevoznika. Učlanjenje u ovu mrežu nije spas, jer damping cene obezbeđuju malu zaradu, nekim čak i gubitke.

    Međunarodne linije su već jeftine?

    Nemački Fliksbus, koji važi za niskotarifnu kompaniju, poput Viz era ili Rajanera u vazdušnom saobraćaju, zapravo je elektronska platforma koja objedinjuje prevoznike.

    Cene usluge se mogu menjati iz minuta u minut, a diktira ih trenutna ponuda i potražnja. U terminima slabe potražnje karta između svetskih metropola može da se kupi za 10 evra, dok u periodima velike potražnje može da ide i preko 50 evra.

    Oni su jedan sistem kojem se prevoznici pridružuju, jer im oni bukiraju i pune autobuse. Inače, cene domaćih prevoznika na međunarodnim linijama su već niske. Fliksbus može ponuditi kvalitet i čak verovatno i nižu cenu, ali kao neodrživu na duži vremenski period, kaže Aleksić.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE