Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BDF: Zbog povrede kolena pomeren nastup slavnog Mihaila Barišnjikova u Beogradu

    Zbog nedavne povrede kolena, nastup slavnog baletskog igrača i glumca Mihaila Barišnjikova u Beogradu, pomeren je za 23, 24 i 25 april. Slavni umetnik se povredio tokom izvođenja predstave “Nižinski“ u Parizu početkom januara, što je odložilo izvođenja svih pozorišnih komada u kojima on nastupa u svom teatru u Njujorku, ali i na prestižnim svetskim scenama.
    Prema savetu lekara, prva predstava koju će Barišnjikov izvoditi biće „Brodski/Barišnjikov“, jer se radi o pozorišnom komadu koji ne zahteva veća fizička opterećenja kolena. Upravo ovaj naslov je trebalo da prethodi glavnom programu 14. Beogradskog festivala igre, i to 11, 12 i 13. marta u Pozorištu na Terazijama. Nakon nekoliko dana neizvesnosti, umetnik je zajedno sa timom svojih lekara i menažera, doneo odluku da će se u narednom periodu komad u režiji Alvisa Harmanisa „Brodski/Barišnjikov“, igrati isključivo u Beogradu i Londonu, ali nešto kasnije od planiranog, odnosno tokom aprila i maja.
    Blagajna Pozorišta na Terazijama će od srede 18. januara, u redovnim terminima svog rada, omogućiti zamenu svih kupljenih ulaznica za nastup popularnog Miše Barišnjikova, za koji inače vlada ogromno interesovanje. Blagajna će vratiti novac onima koji nisu u mogućnosti da prisustvuju događaju u aprilu, a zamena ulaznica za nove termine ili povraćaj sredstava, biće mogući sve do 18 marta.
    Ovako izgleda raspored festivala pod nazivom Velika igra:
    24. mart u 20h | Sava Centar
    25. mart u 20h | Srpsko narodno pozorište, Novi Sad – Svečano otvaranje Festivala dovodi po prvi put u naš region Balet BC iz Vankuvera. Dve koreografkinje, Kanađanka Kristal Pajt i Izraelka Šaron Ejal, već su imale priliku da izmame ovacije beogradske publike. Ove zrele, hrabre i zanimljive umetnice, odabrale su virtuozne igrače kanadske trupe, kako bi prikazale koncentrisanu snagu svoje umetničke vizije, i ujedno prvi put podelile scenu. Dva komada „obećavaju očaravajuću, preciznu, i ujedno duboko promišljenu igru“ (Toronto Star).
    26. mart u 20h | Sava centar (scena) – U istoriji dugoj preko 30 godina, izuzetan Škotski plesni teatar prvi put gostuje u našem regionu, na 14. Beogradskom festivalu igre. Celovečernji komad “Jama” inspirisan je japanskim paganskim ritualima i posebno kreiran za ovu trupu od strane popularnog Damijena Žalea. Koreograf koji tokom poslednje decenije potpisuje neke od najcenjenijih produkcija svetske scene, uključujući i nagrađivane radove nastale u saradnji sa Akramom Kanom, Sidijem Larbijem Šerkauijem i Marinom Abramović, udružio je ovoga puta svoje ideje i energiju sa poznatim vizuelnim umetnikom Džimom Hodžisom, koji je osmislio scenografiju.
    28. mart u 20h| Beogradsko dramsko pozorište – Joanis Mandafunis je započeo je svoju igračku, a zatim i koreografsku karijeru u trupi Vilijama Forsajta. Sledeći trend iscrpnog istraživanja koje prethodi koreografskom procesu, kreirao je brojne cenjene i nagrađivane postavke. Najnovijim naslovom, on odaje počast Osipu Mandeljštamu, pesniku ruske avangarde koji se borio za slobodu govora u režimu tiranije. Sprečen da objavljuje svoja dela i uništavan kao ljudsko biće, ovaj umetnik je posvetio život poeziji koja je postala svedočanstvo beskrajnog talenta i duhovne snage. Beogradsko izvođenje ovog komada, uključuje i našeg glumca Pavla Pekića.
    29. mart u 20h| Sava Centar – Tokom tekuće pozorišne sezone, holandska trupa Introdans puni 45 godina. Jubilej obeležava spektakularni program pod naslovom “TUTTI”, u kome učestvuju oba ansambla ove kompanije, izvodeći tri premijerna naslova međunarodno proslavljenih umetnika. Flamansko-marokanski koreograf, Sidi Larbi Šerkauji, Italijan Mauro Bigonceti i Grk Dimitris Papajoanu daju svoj lični, posve individualni pečat umetnosti savremene igre. U ovom nezaboravnom programu, oni prikazuju istovremeno spokojnu lepotu i vrtlog strastvene, sirove igre, u izvođenju tehnički superiornih igrača.
    30. mart u 20h| Beogradsko dramsko pozorište – Trupa “Kinetički kolektiv” iz Ferare, pravo je osveženje u oblasti fizičkog teatra. U predstavi “10 minibaleta”, struje i oluje, ventilatori i dronovi, ptice i veliki žetei, postaju alegorije odnosa koreografije i igre, u istraživanju koje se odbija od repeticije do improvizacije, i od zapisa do izvodbe. Srž ovog traganja jeste sveska iz detinjstva Frančeske Penini, gde je ona zapisala desetak koreografija, izmišljenih, ali nikada predstavljenih.
    31. mart u 20h| Pozorište Atelje 212 – Nova produkcija Helene Valdman i njene berlinske trupe, inspirisana je vezom između nacionalnih granica i žudnje za zatvorenim zajednicama. Komad “Dobri pasoši, loši pasoši” postavljen je za trupu savremene igre i trupu novog cirkusa. Odvojene živim zidom, dve grupe žive sa dve strane linije. U suprotnosti sa protokom informacija, robe i novca, ljudima bez dobrog pasoša nije dozvoljen prelazak na drugu stranu, dok postoje pasoši koji uživaju dobru reputaciju i nosiocima garantuju slobodu kretanja. Na raskrsnici između pozorišta, igre i socioloških istraživanja, Valdmanova se bavi pojmom graničnog iskustva, koje nikada nije pozitivno.
    1. april u 20h| Opera Madlenianum – Apsolutna zvezda finske savremene plesne scene, Tero Sarinen je kreirao komad “Preobraženo” na originalnu muziku poznatog kompozitora Ese-Peke Salonena, isključivo za muške igrače. Osim kinetičkog kvaliteta, muzika ga je inspirisala svojom neverovatnom elastičnošću koja vodi od brutalno agresivnog – u nežno. Upravo su note obezbedile provokativnu i multidimenzionalnu iskru koja otpočinje bavljenje brojnim emocijama i virtuoznošću čoveka koji igra. Neustrašivi pred ekstremima osećajnosti i heroizma, i svim onim što se nalazi između, osam igrača teže beskonačnosti izražajne moći ljudskog tela. Po rečima kritičara, ovaj komad je “pravi trijumf muškog umetničkog izraza”.
    2. april u 21h i 3. april u 20h| Pozorište na Terazijama
    4. april u 20h| Srpsko narodno pozorište, Novi Sad – Prvo gostovanje njujorške trupe Balet Hispaniko, koja neguje novi izraz američke savremene igre, donosi premijerne i kultne komade tri koreografa. Anabel Lopez Očoa, Ramon Olje i Pedro Ruiz osmislili su i kreirali neponovljivo veče u kome se može otkriti strast flamenka, doživeti jedinstvena filozofija romskog naroda, i uroniti u neopisivu atmosferu noćnih klubova Havane, 60ih godina prošlog veka. Vašington Post navodi da su igrači ove trupe “tehnički najpotkovaniji i najmuzikalniji igrači koje ćete pronaći u sferi savremene igre, i jednostavno – prelepi za gledanje!”.
    4. april u 20h|Opera Madlenianum – Gostovanje Baleta Hrvatskog narodnog kazališta u Beogradu, posle dugog vremena, svakako će biti dobra prilika da pogledamo novu produkciju trupe koja obeležava 140 godina svog postojanja. Dve hrvatske koreografkinje, Maša Kolar i Marjana Krajač, donose jedno senzacionalno viđenje Ravelovog “Bolera” i poemu o nepoznatom, “tamnom pejzažu”.
    5. april u 20h|Beogradsko dramsko pozorište – Koreografi Vilijam Forsajt i Mateo Ferđon prihvatili su zanimljiv izazov kreiranja za iskusne i slavne igrače, koji su od nedavno članovi nove berlinske trupe Dance On. Projekat, podržan od strane programa Kreativna Evropa, ima za cilj da izgradi neobičan most između umetnika koji su do nedavno nosili repertoar velikih baletskih trupa, i sasvim mladih generacija koje tek stupaju na scenu.
    7. april u 20h|Sava centar – “Betroffenheit” je nešto poput živog filma u izvođenju vankuverske trupe Kidd Pivot, koja je pre par godina ostavila bez daha beogradsku publiku. Ujedno, možda i jedna od najneverovatnijih pozorišnih postavki koje se trenutno igraju u svetu! Trauma, stanje šoka i zbunjenosti preplavi ljude u susret katastrofi. To je vanvremenski, granični prostor, kome se iznova vraćamo, u borbi da steknemo i održimo razmak, i gde reakcija na užas traje dugo nakon što se sve umirilo. Krizni štab održava hitnu situaciju živom i prisutnom, dok istovremeno mirni glas poziva da se suočimo sa prošlošću… Stalno ometanje, u vidu “šou programa”, zapravo nudi zadovoljstvo za kojim toliko žudimo. “Kristal Pajt je autor filmskih slika retke posebnosti” (The Australian)
    8 i 9. april u 20h | Pozorište na Terazijama – Ovacije koje su pre par godina ispratile hip hop igrača, boksera i koreografa Murada Merzukija iz Beograda, najbolja su najava za trupu Kafig. Ovoga puta oni donose komad “Piksel”, u kome igrači nastupaju u prostoru sačinjenom od iluzija na 3D dekoru. Energična muzika otkriva telesnu poeziju usred sintetičkog pejzaša nastalog od digitalnih projekcija. Svaki umetnik je razigrano uronjen u nepoznati prostor, podeljene svesti, oslanjajući se na hip-hop virtuoznost, kombinujući poeziju i snove, kako bi se stvorila predstava na raskršću mnogih umetnosti i savremene tehnike. “Zapanjujuće zadovoljstvo! Neka vrsta kidnapovanja emocija, sa jedinim mogućim ishodom: prepuštanjem!” (Le Monde)
    10. april u 17h i 20h | Pozorište Atelje 212 – Rad britanskog umetnika Akrama Kana, dobro je poznat publici Beogradskog festivala igre. “Chotto Desh“, što u prevodu znači “mala domovina“, je komad koji se oslanja na Kanov jedinstveni kvalitet pripovedanja o raskršću svetova, kreiran kao ubedljiva priča o snovima i uspomenama mladog čoveka na putu od Bangladeša do Britanije. Koristeći posebnu mešavinu igre, teksta, slika i zvuka, ovaj komad slavi otpornost ljudskog duha u modernom svetu, obećavajući magično, očaravajuće i dirljivo pozorišno iskustvo za celu familiju.
    11. april u 21h | Jugoslovensko dramsko pozorište – Šaron Ejal je na prethodnom Beogradskom festivalu igre osvojila Nagradu Jovan Ćirilov – za korak više. Zato se vraća sa svojom trupom L-E-V iz Tel Aviva, i novim delom za koji je insipraciju pronašla u tekstu „OKP“, Nila Hilborna. Opsesivno-kompulzivni poremećaj (OKP), vrsta neuroze koja u navratima postavlja izazove u ljubavi i životu. Moćni komad, odigran u ritmu pulsirajuće tehno muzike koju je osmislio di-džej Ori Lihtik, govori o ljubavi koja izostaje, ili o ljubavnicima koji jedno drugome nedostaju, nudeći završetak festivala u neuhvatljivom ritmu.

    [preporucene_vesti ids=“246194″]

    Izvor: BIZLife

    Piše: D.G.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE