BIZLife „30 ispod 30“: Miloš Skokić, Managing Partner, „Žiška“

PinterestFacebookTwitterShare

Miloš je započeo svoju profesionalnu karijeru 2013. godine u marketinškoj agenciji „Communis DDB” kao deo tima za digitalne medije. U ovom periodu bavio se onlajn prisustvom nekih od najvećih brendova na tržištu: „Atlantic grupa”, „Državna lutrije Srbije”, „Samsung”, „Heineken” itd.

Godine 2015. osvojio je nagradu „SoMo Borac” kampanjom za brend „Sweeet” na platformi „WhatsApp”, u kategoriji alternativnih kanala za oglašavanje. Od aprila 2015. pridružuje se digitalnom timu agencije „Executive Group”, gde vodi tim koji se brine o onlajn nastupu „The Coca-Cola Company” i velikog broja njihovih brendova na tržištu Srbije, Kosova i Makedonije.

Godine 2016. osniva agenciju „Žiška” zajedno sa Goranom Jankuloskim. Ova agencija sarađuje sa nekim od najvećih brendova u Srbiji, uglavnom na projektima digitalne strategije, kreiranja sadržaja i veb-produkcije. Od 2018. godine je sertifikovani DIMAQ trener i pomaže profesionalcima u marketinškoj i medijskoj industriji da usavrše svoja znanja iz oblasti digitalnog marketinga. Govorio je na velikom broju regionalnih konferencija.

Postoji li nešto čega ste se odrekli kako biste stigli gde ste sada?

 Mogao bih kratko da odgovorim da postoji, ali to, zaista, nije način na koji posmatram celu tu stvar. Svaki izbor koji napravimo sigurno je u nekom smislu odricanje od nečeg drugog, ali ukoliko znamo šta radimo, nemamo taj negativni osećaj koji nužno ide uz reč „odricanje”. Pre bih rekao da sam napravio neke izbore, da sam ih, uglavnom, bio svestan i da bih to sve uradio ponovo.

Da li je uspeh stigao do vas ili ste vi „stigli” uspeh?

Volim da mislim da sam ja stigao uspeh, ali u realnosti se dešavalo da uspeh stigne mene. Obično u vreme kada ga ne očekujem, na način koji nisam predvideo i sa posledicama koje nisu bile očigledne u prvom trenutku. Mislim da je, generalno, zdraviji odnos prema uspehu, kako god da ga definišemo, da ga mi „stižemo”, da smo aktivni učesnici u tom procesu, da stvari koje radimo prave razliku. Bitno je zapamtiti da ove stvari nisu u direktnoj korelaciji i da ponekad postoji veliki vremenski jaz između akcija i efekata tih akcija u poslu.

Koja je najvažnija lekcija koju ste naučili u dosadašnjem radu?

 „80% of success is showing up.”

Stvari su lakše nego što deluju spolja. Samo je potrebno krenuti, u većini slučajeva. Kada „uprljate ruke”, svaka nova informacija i neuspeo pokušaj značajno će uticati na vaše samopouzdanje i vrlo brzo ćete na celu stvar krenuti da gledate iznutra. Bićete u stanju da dekonstruišete poslovni izazov i da mu pristupite mnogo operativnije i sa više motivacije.

Iskustvo me je naučilo da je korisno maksimalno skratiti vreme između „Kako li ovo funkcioniše?” i „Probao sam tri puta, nisam uspeo i sada imam ideju šta ću drugačije da uradim četvrti put”.

Šta je krajnji cilj?

 Ne bih rekao da postoji. U tome je donekle i draž. To ne znači da ne postoje vrlo konkretni ciljevi za ovu godinu, neki manje operativni za naredne tri godine, ali „krajnji cilj” bi značio da pretpostavljamo da imamo sve informacije danas i da možemo da odlučimo gde ćemo biti „na kraju”, ali u realnosti, stalno do nas dolaze nove informacije i moramo im dozvoliti da pomrse naše planove u određenoj meri.

________________________________________________________

Lično

Omiljeni predmet u školi?

Književnost.

Prvi posao?

Ulični prodavac kukuruza.

Poslovni uzor?

Ne ugledam se na poslovne ljude, već na autore čiji me rad inspiriše.

Pesma kao moto?

Ne pesma, ceo album. „Sketches of Spain“ Majls Dejvis.

Izvor: BIZLife magazin